اولین جلسه هم‌اندیشی انجمن نمایش کانون استان اردبیل برگزار شد

انجمن هنرهای نمایشی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با دستور برنامه‌ریزی و حمایت از تولیدات نمایشی در سال ۹۷ تشکیل جلسه داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان اردبیل، در ابتدای جلسه هاجر جمادیه مدیرکل کانون استان حمایت از  تولیدات نمایشی مربیان را یکی از اولویت‌های کاری سال ۹۷ برشمرد. وی دلیل این برنامه را جذابیت هنر نمایش و نیز سوق دادن کودکان و نوجوانان به سمت استفاده از آثار استانی عنوان کرد.

جمادیه توجه ویژه به استعدادهای نمایشی اعضای ارشد را یکی دیگر از اهداف برنامه عنوان کرد و افزود: با وجود چنین استعدادهایی در آینده می‎توانیم شاهد شکوفایی هنر نمایش در استان باشیم.

در ادامه، داریوش علومی سرپرست معاونت فرهنگی به تشریح وضعیت سالن‌های مراکز فرهنگی هنری کانون استان پرداخت.

وی ضمن ذکر اسامی مراکز برخوردار از زمینه‌ی اجرای نمایش، خواستار توجه به وضعیت سالن‌ها شد و تجهیز  آن‌ها را یکی از عوامل موفقیت در اجرای نمایش دانست.  

حسین یوسفی کارشناس مسئول امور فرهنگی، آفرینش‌های هنری و ادبی نیز در بخشی از جلسه پیشنهاد کرد؛ از امکانات مربوط به تریلی تئاتر سیار  استفاده شود تا زمینه اجرای نمایش در کلیه مناطق استان هموار شود.

شایان‌ذکر است، تبادل تجربه با استان‌های هم‌جوار و اعزام گروه‌های نمایشی به این مناطق، حمایت از گروه‌های نمایشی خارج از کانون و میزان دستمزد عوامل نمایش از دیگر موضوعات  مهم جلسه بود که در خصوص آن‌ها بحث و تبادل‌نظر انجام شد.

در پایان مقرر شد؛ علاقه‌مندان، متون نمایشی خود را جهت بازخوانی تا پایان تیرماه به انجمن نمایش استان ارسال نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =