نقد و بررسی کتاب"عشق و رنج و بلوط" در مرکز فرهنگی هنری شماره 3 کانون زنجان

اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره سه کانون پرورش فکری استان زنجان، در جمعی صمیمانه با حضور نویسنده، فرزاد بیات موحد، به نقد و بررسی رمان"عشق و رنج و بلوط" نوشته‌ی «رضا موزونی» پرداختند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان، بیات موحد یکی از نویسنده های ارزشی استان و صاحب مجموعه داستان های یادگار ها و مارمولک ها، ضمن ابراز خرسندی از حضور دوباره در جمع بچه های خوش ذوق کانون، درباره رمان عشق و رنج و بلوط اظهار داشت: "ویژگی های خاطره نویسی در این کتاب پر رنگ تر از سیر داستانی آن بود. همانطور که رضا موزونی در بیوگرافی اش اشاره کرده، اینها اتفاقات مستندی هستند که در دوران نوجوانی نویسنده روی داده است؛ پس می توان آن را مجموعه خاطرات  موزونی دانست که در قالب رمان ارایه شده است."

همچنین این نویسنده در ادامه بیان داشت: " استفاده از اسامی، افسانه ها و باورهای بومی منطقه گیلانغرب در کنار روایتی ساده و صمیمی از ویژگی های مثبت رمان بود که می توانست به اثری ماندگار تبدیل شود؛ اما نویسنده نتوانسته بود با روایت منسجم داستانی و شخصیت پردازی قوی، تعلیق را تا پایان قصه حفظ نماید."

اعضا نیز این رمان را فاقد شروعی جذاب و سیر پرتعلیق داستانی دانستند؛ اما از صحنه های خاص و خرده ماجراها (خاطرات) آن لذت برده بودند.

مریم بیات تبار مربی ادبی مرکز نیز در خصوص این کتاب گفتند: "می‌توان این رمان را اثر متوسطی دانست که در کنار روایت صمیمانه ای که داشت، نتوانسته در جذب نوجوان چندان موفق عمل کند. گرچه نام اثر و طرح روی جلد کتاب در درجه اول برای اعضا جذاب بوده است."

"عشق و رنج و بلوط" نوشته رضا موزونی، از سری رمان های نوجوان امروز کانون پرورش فکری است که سال گذشته در جشنواره کتاب سال دفاع مقدس تقدیر شده است.

این جلسه که در سالن مرکز فرهنگی هنری شماره سه کانونپرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان تشکیل شد، با مشارکت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس برگزار گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =