ویژه‌برنامه‌های سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر در مراکز کانون استان اردبیل

گرامیداشت سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس با اجرای ویژه‌برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل همراه بود.

- معرفی سرداران و فرماندهان هشت سال دفاع مقدس در مرکز یک کانون اردبیل

هم‌زمان با فرارسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر، ویژه‌برنامه‌ی معرفی سرداران و فرماندهان هشت سال دفاع مقدس باهدف آشنایی اعضا با مقاومت و ایثار مردان خدا و همچنین معرفی واقعه‌ی پیروزمندانه فتح و آزادسازی خرمشهر و عملیات بیت‌المقدس انجام شد.

در این برنامه مربیان ضمن فضاسازی بخشی از سالن مطالعه با تصاویر و کتاب‌هایی با همین موضوع به اجرای فعالیت‌های مرتبط  پرداختند تا یاد دلاوری‌ها و خاطرات همیشه زنده سرداران شجاع میهن عزیزمان را گرامی داشته و آن را بازگو نمایند و نسل امروز بدانند که ما آسایش و امنیت امروزمان را مدیون خون شهیدانمان هستیم.

بیان خاطراتی از جبهه و جنگ، بحث آزاد، معرفی وقایع و ایام و معرفی کتاب از فعالیت‌هایی بود که در این ویژه‌برنامه اجرا شد.

- آشنایی بافرهنگ ایثار و شهادت در کانون نمین

در کانون پرورش فکری شهرستان نمین، سوم خرداد باهدف آشنایی کودکان و نوجوانان بافرهنگ ایثار و شهادت گرامی داشته شد.

در این برنامه مربیان با اجرای ویژه‌برنامه‌هایی ازجمله: فضاسازی و نصب طرح دیواری باهدف معرفی وقایع و ایام و رویدادهای آزادسازی خرمشهر، معرفی کتاب‌های مرتبط با این ایام به‌ویژه کتاب سقوط خرمشهر و معرفی احمد محمدی شهید نوجوان مرکز، سالروز آزادی خرمشهر را گرامی داشتند.

در همین راستا، برنامه‌های فرهنگی و هنری و ادبی شامل: قصه‌گویی، کارگاه خوشنویسی، مسابقه‌ی تصویرسازی یک خاطره از سوم خرداد و مسابقه‌ی نوشتن مناجات در یک سطر، برگزاری کارگاه ادبی با موضوع زیباترین جمله در زمینه‌ی آزادسازی خرمشهر و همچنین اگر من جای احمد محمدی بودم ...، معرفی شخصیت‌های مهم دفاع مقدس، تهیه نشریه دیواری با موضوع بهار پیروزی، برپایی کارگاه داستان‌نویسی با موضوع حماسه‌ی سوم خرداد، نوشتن نامه‌ای به کودکان آواره‌ی خرمشهر، معرفی شخصیت شهید محمد جهان‌آرا، به مدت یک هفته برای اعضای کودک و نوجوان مرکز برگزار خواهد شد.

- گرامیداشت سوم خرداد در مرکز یک کانون پارس‌آباد

سوم خرداد، روز آزادسازی خرمشهر در مرکز یک کانون پارس‌آباد گرامی داشته شد.

در این ویژه‌برنامه علی برادران مربی مسئول مرکز یک کانون پارس‌آباد ضمن قرائت صلوات بر ارواح پاک شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: کودکان و نوجوانان امروز با موفقیت در عرصه‌های فرهنگی، هنری و ادبی ادامه‌دهنده راه شهدای این مرزوبوم هستند.

وی خاطرنشان کرد: شهدا مانند یک چراغ به‌مثابه یک الگو پیشرو و راهنمای کودکان و نوجوانان امروزی می‌باشند.

در ادامه، مربیان فرهنگی با اجرای برنامه‌های متنوع به استقبال اعضا رفتند. این مراسم با اجرای فعالیت‌های معرفی کتاب سقوط خرمشهر، شعرخوانی با محوریت شهر خونین‌شهر، معرفی ایام و وقایع فتح خرمشهر، قصه‌گویی، روخوانی کتاب حلزون من گمشده و معرفی شخصیت شهید محمّد جهان‌آرا به اتمام رسید. نثار فاتحه به ارواح پاک شهدای هشت سال دفاع مقدس توسط اعضای شرکت‌کننده پایان‌بخش این مراسم بود.

- یاد و خاطره شهدای بیت‌المقدس در مرکز دو کانون پارس‌آباد                                                   

مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز ۲ پارس‌آباد سالروز حماسه سوم خرداد را با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی گرامی داشتند.

منیژه اسوار مربی مسئول مرکز ضمن تبریک این روز به اعضا و مربیان، حماسه‌ی آزادسازی خرمشهر را یکی از روزهای پرافتخار و ارزشمند تاریخ انقلاب اسلامی و جزء ایام‌الله برشمرد و با معرفی شخصیت شهید «محمد جهان‌آرا» یاد و خاطره شهدای بیت‌المقدس را گرامی داشت.

سپس باب اله عزیزپور طنز " تانک آرزوها" را قصه‌گویی کرد و در ادامه روحیه ایثارگری و شهادت‌طلبی جوانان بسیجی آن دوران در فتح و پیروزی را یادآور شد و از اعضا خواست تا الگوهای واقعی زندگی خود را از بین انسان‌های واقعی، شهدا، صالحان و آنان که باخدا دوست و رفیق هستند انتخاب کنند و همیشه با تمسک جستن به راه شهدا برای زندگی خود برنامه‌ریزی کنند.

در ادامه مربی ادبی مرکز با موضوعات نامه‌ای به شهید و جورچین کلمات یک جمله، از اعضا خواست ضمن نوشتن با آرمان‌های اسلام و شهدا تجدید میثاق ببندند.

پایان‌بخش مراسم بازدید از نمایشگاه بود که اعضا از آثار فرهنگی هنری "طرح کانون مدرسه" بازدید کردند و این نمایشگاه به مدت یک هفته برای بازدید سایر اعضا و والدین دایر خواهد بود.

- معرفی شخصیت سردار شهید محمد جهان‌آرا در کانون نیر

فعالیت‌های فرهنگی در راستای گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان نیر برگزار شد.

هم‌زمان با فرارسیدن سوم خرداد فعالیت‌هایی نظیر معرفی شخصیت سردار شهید محمد جهان‌آرا، تهیه طرح دیواری، نقل احادیثی با محوریت ایثار و شهادت، روخوانی و معرفی کتاب توسط مربیان مرکز به اجرا درآمد. از اهداف اجرای این فعالیت‌ها می‌توان  به بالابردن روحیه ایثار و شهادت و افزایش حس میهن‌دوستی در کودکان و نوجوانان اشاره کرد.

- کارگاه ادبی با عنوان" شهر من خرمشهر" در کانون اصلاندوز

به مناسبت گرامیداشت روز سوم خرداد  سالروز آزادسازی خرمشهر برنامه‌های مرتبط با این ایام باهدف آشنا ساختن مخاطبان با این واقعه، در کانون پرورش فکری اصلاندوز برگزار شد.

در همین راستا مربی مسئول مرکز به معرفی حماسه سوم خرداد و شخصیت‌های تأثیرگذار شهید محمد جهان‌آرا در آزادسازی خرمشهر پرداخت.

در این ویژه‌برنامه، کودکان و نوجوانان به شیوه‌ی روایت و پرسش و پاسخ با رخدادهای این حماسه ملی آشنا شدند و ضمن شرکت در کارگاه ادبی با عنوان" شهر من خرمشهر" دل نوشته‌های خود را به حماسه‌آفرینان تقدیم کردند.

قصه‌گویی اعضای کودک و نوجوان که گوشه‌هایی از این رخداد را به تصویرمی‌کشید از دیگر برنامه‌ها بود که با خوانش شعر، متن ادبی و اجرای نمایش خلاق همراه شد.

گفتنی است، از بین کتب معرفی‌شده کتاب ˈسقوط خرمشهرˈ نوشته ˈمحمود جوانبختˈ از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مورد استقبال اعضا قرار گرفت.

- معرفی وقایع و ایام آزادسازی خرمشهر در کانون گرمی

برای آشنایی اعضا با روز آزادسازی خرمشهر و وقایع و حوادث آن روزها، نشستی صمیمی با اعضا فعال مرکز انجام گرفت. در این نشست مربی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره و ایثارگری رزمندگان در آزادی خرمشهر به معرفی کتاب سقوط خرمشهر پرداخت. معرفی وقایع و ایام و پخش فیلم از اهم این برنامه‌ها بود.

- کارگاه کاردستی  قاب عکس‌های کوچک  در کانون انگوت

به مناسبت گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر ویژه‌برنامه‌هایی باهدف آشنایی کودکان و نوجوانان با رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهیدان و تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا و پاس داشت ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس اجرا شد.  

در این روز ابتدا افسانه سادات مزین مربی مسئول مرکز ضمن تبریک و معرفی این روز بزرگ، به سخن گهربار حضرت امام خمینی (ره) که فتح خرمشهر فتح خاک نیست، فتح ارزش‌هاست اشاره کرد.

وی در ادامه برنامه‌ها به معرفی شخصیت شهید محمد جهان‌آرا و نقش آن در عملیات بیت‌المقدس پرداخته و سپس اعضا در کارگاه کاردستی  قاب عکس‌های کوچک  طراحی کردند و عکس آن شهید بزرگوار را همراه با دل نوشته‌های کوتاه خود قراردادند. در برنامه‌ای دیگر وصیت‌نامه شهید جهان‌آرا توسط یکی از اعضا قرائت شد و در قسمت آخر داستان آزاده توسط مربی مسئول  مرکز برای کودکان قصه‌گویی شد.

- اجرای نمایش خلاق با موضوع دفاع مقدس در کانون جعفرآباد

ویژه‌برنامه‌های اجراشده به مناسبت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر بانواختن زنگ مقاومت و پیروزی در کانون جعفرآباد همراه بود.

در ابتدای برنامه‌ها مربیان و اعضای مرکز در گلزار شهدای ۸ سال دفاع مقدس حضور یافتند و با نثار گل، عطرافشانی و فاتحه‌خوانی این روز را گرامی داشتند، قصه‌گویی با موضوع دفاع مقدس و روز ملی استقامت و پایداری توسط مربی اجرا و در ادامه کارگاه ادبی با موضوع آزادسازی خرمشهر برگزار شد که در پایان از نوشته‌های برتر تقدیر به عمل آمد.

همچنین در سالن مرکز باراهنمایی مربیان کارگاه هنری با موضوع دفاع مقدس برپا و معرفی وقایع و ایام دوران دفاع مقدس، کارگاه نشریه دیواری، دست‌نوشته‌های خلاق و نمایش خلاق با موضوعات دفاع مقدس توسط اعضا باراهنمایی مربیان در مرکز اجرا و از گروه‌های برتر تقدیر شد.

- همایش بزرگ دوچرخه‌سواری با موضوع  مقاومت و ایثار در کانون دولت‌آباد

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دولت‌آباد هم‌زمان با سالروز فتح خرمشهر روز ایثار و مقاومت، به معرفی وقایع و ایام، همایش بزرگ دوچرخه‌سواری و غبارروبی مزار شهدا پرداخت.

 در این برنامه کریم اصلانزاده مربی مسئول مرکز ضمن تأکید بر اهمیت و ضرورت معرفی و انتقال دستاوردهای ارزشمند دفاع مقدس به نسل حاضر به‌ویژه کودکان و نوجوانان گفت: زنده نگاه‌داشتن رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان در جنگ هشت‌ساله تحمیلی و آشنایی اعضا بافرهنگ مقاومت و شهادت‌طلبی، یکی از مهم‌ترین وظایفی است که کانون پرورش فکری در این زمینه، همیشه پیش‌قدم بوده و با اجرای برنامه‌هایی تأثیرگذار سعی در آشنایی کودکان و نوجوانان بافرهنگ ایثار و شهادت داشته است.

در ادامه همایش بزرگ دوچرخه‌سواری در میان اعضای پسر که با استقبال پور شور مواجه گردیده بود به‌صورت نمادین در مسیر اصلی خیابان امام خمینی (ره) هم‌زمان با سالروز آزادسازی خرمشهر عزیز با همکاری پایگاه مقاومت بسیج شهید مفتح دولت‌آباد برگزار و در پایان به‌قیدقرعه به ده نفر به ترتیب احسان ویژه، محمد غفاری، مهدی هادی، محسن هادی، امیرعباس چوپانی، حسن سید حسینی، امیرعلی انزابی، علی فوتن، معین هنگامی و خداداد فروتن جوایزی اهداء شد. 

شایان‌ذکر است، اعضا با حضور در گلزار شهدا و ارج نهادن و تجدید میثاق با قطره‌قطره خون شهدا، ضمن عطرافشانی و غبارروبی به روح پاک این عزیزان صلوات و فاتحه نثار کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =