کد خبر: 279176
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹
بازدید 496
برگزاری جلسه کارگروه نهاد پژوهشی در سمنان

نخستین جلسه‌ی کارگروه نهاد اقدام‌پژوهی کانون پرورش فکری استان سمنان با حضور مدیرکل و اعضای نهاد برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان از برگزاری نخستین جلسه کارگروه نهاد اقدام‌پژوهی در این اداره‌کل خبر داد و گفت: در این جلسه اعضای نهاد درخصوص تداوم اجرای طرح‌های اقدام‌پژوهی، هدایت و نظارت اقدام‌پژوهان استانی، افزایش سطح علمی همکاران اقدام‌پژوه و فراهم‌کردن زمینه‌ی تعامل و تبادل‌ تجربه اقدام‌پژوهان به بحث و گفتگو پرداختند.

جمال اظهار داشت: توسعه‌ی اقدام‌پژوهی در استان از جمله اهداف تشکیل نهاد پژوهشی است تا فرصت و زمینه‌ای فراهم شود برای این‌که فعالان عرصه‌ی پژوهش در عمل در جمع‌های کوچک، مسایل و مشکلات مشترک در این حوزه را به تبادل‌نظر بگذارند و با به اشتراک‌گذاشتن تجربیات خود در زمینه‌ی پژوهش و اقدام‌پژوهی به توانمندی بالاتری برسند.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان، اقدام‌پژوهی را مهم‌ترین گام در کیفیت‌بخشی فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی، عنوان و خاطرنشان کرد: منظور و هدف از اقدام پژوهی، بررسی راه های گوناگون ممکن برای تغییر وضعیت نامطلوب موجود در مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری توسط مربیان با در نظر گرفتن مراحل ساده است.

وی در ادامه افزود: مربی با استفاده از امکانات و منابع موجود به روابط پدیده‌ها و یا متغیرها پی می‌برد و به بررسی موضوعاتی می‌پردازد که در محیط کار با آن‌ها درگیر است و برای رسیدن به پاسخ این سؤال‌ها و نتیجه مطلوب و ایجاد تغییر، تعدیل یا اصلاح در وضعیت موجود به‌صورت علمی دست به پژوهش می‌زند.

جمال در پایان از اعضای کارگروه نهاد پژوهشی استان خواست تا با ایجاد انگیزه در مربیان، آنها را با روش‌های سوژه‌یابی و شیوه‌های نگارش پژوهش در عمل راهنمایی کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =