کد خبر: 279180
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱
ما رنگارنگ هستیم

اعضا و مربیان مرکز فرهنگی هنری شماره۷ مشهد با برگزاری مراسم شاد و اجرای چند فعالیت فرهنگی و هنری، روز جهانی المر را جشن گرفتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، جشن رنگارنگ "اِلمر" با هدف احترام گذاشتن به تفاوت‌ها و پذیرش دیگران به همان‌گونه که هستند و درعین حال دوستی و برقراری ارتباط با یک‌دیگر برگزار شد.

سارا امیدوار مربی مسوول مرکز با اعلام این خبر گفت : ۶ خرداد ۱۳۹۷ مصادف با ۲۷ می ۲۰۱۸ روز جهانی «المر» است. کودکان کتاب‌خوان دنیا این روز را به اِلمر، این فیل رنگارنگ دوست‌داشتنی اختصاص می‌دهند و همانند شخصیت‌های داستان کتاب «المر فیل رنگارنگ»، جشن رنگارنگ المر را برگزار می‌کنند

امیدوار افزود : جشن المر بهانه‌ای است تا به بچه‌ها یادآوری کنیم که هر کودک با دیگری متفاوت است، هر انسان منحصر به فرد است و پذیرش همین تفاوت‌ها درعین دوستی و برقراری ارتباط با یکدیگر از جمله مهم‌ترین، مهارت‌های زندگی است.

مسوول مرکز شماره۷ مشهد ادامه داد : «المر فیل رنگارنگ» فرصتی فراهم کرد تاا با اجرای چند فعالیت شاد و رنگی به کودکان و خانواده‌هایشان یادآوری کنیم که آنچه زندگی را زیبا می‌کند، جمع تفاوت‌ها و دوستی‌های ماست، آنچه شاید بتواند دنیای امروز را از هر خشونتی نجات دهد.

امیدوار افزود :  داستان کتاب اِلمر، اثر دیوید مک‌کی درباره یک فیل دوست‌داشتنی است که با دیگر فیل‌ها تفاوت دارد. همه‌ فیل‌ها خاکستری هستند، اما او چهارخانه و رنگارنگ است و به هر جا می‌رود، همه او را می‌شناسند. او از این که با دیگران تفاوت دارد، چندان راضی نیست. او در صدد تغییر خود برمی‌آید اما نهایتا متوجه می‌شود که متفاوت بودن چندان بد هم نیست. دیگر فیل‌ها تصمیم می‌گیرند که هر سال این روز را جشن بگیرند و نام آن روز را «روز اِلمر» بگذارند.

مسوول مرکز خاطر نشان کرد : در برنامه امروز که با حضور ۲۰۰ نفر ازاعضا و خانواده‌هایشان برگزار شد، فعالیت‌های متنوع فرهنگی و هنری برگزار شد که از آن جمله می‌توان به قصه‌گویی داستان المر، بحث و گفتگو پیرامون موضوع کتاب، کارگاه نقاشی و کاردستی همسو با داستان المر و ... اشاره کرد.

در پایان هدایای کوچکی از طرف والدین به اعضا اهدا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =