کد خبر: 279193
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱
بازدید 443
ترسیم نهایی برنامه‌های سال ۹۷ کانون پرورش فکری گلستان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان در نشست با کارشناسان عضو شورای فرهنگی به ترسیم نهایی برنامه‌های این مجموعه‌ی فرهنگی در سال ۱۳۹۷ پرداخت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، عبدالرحیم سیفی درآغاز این نشست به حدیثی از امام علی (ع) اشاره نموده و با بیان این نکته که هم‌زمان با امتناع از خوردن و آشامیدن، تلاش کنیم تا زبان و گوش و چشم ما نیز روزه باشد، اظهار داشت: ماه رمضان فرصتی مناسب برای خودسازی و کسب آمادگی لازم برای ادامه خدمت در طول سال می‌باشد.

ایشان توجه به اعضا و مناطق کمتر توسعه‌یافته، پایدارسازی اعضا، توان‌مندسازی نیروی انسانی، ارتباط موثر با خانواده، توجه به پژوهش و بحث تعامل با سایر نهادهای فرهنگی و کتاب‌محور بودن فعالیت‌ها را از نکات حائز اهمیت در ترسیم نهایی برنامه‌های کانون گلستان در سال ۹۷ دانست.

وی در همین زمینه توضیح داد: کارشناسان بایستی با نظارت بر حسن انجام دقیق و صحیح برنامه‌های مراکز فرهنگی، در ادای حق مطلب و محتوای برنامه‌ها کوشا باشند.

این مدیر فرهنگی اظهار داشت: هم‌سویی برنامه‌های کانون پرورش فکری گلستان با سیاست‌ها و اهداف تعریف شده از سوی معاونت فرهنگی کانون کشور موجب حرکت هدفمند این مجموعه در راستای تعالی کودکان و نوجوانان خواهد شد. 

سیفی با اشاره به راه‌اندازی پویش فصل گرم کتاب در گلستان بیان نمود: علاوه بر اجرای طرح‌های کتاب‌خوانی در مراکز فرهنگی‌هنری، ایستگاه کتاب با مشارکت سایر نهادهای فرهنگی در پارک‌ها برپا خواهد شد و به همه علاقه‌مندان کتاب، خدمات فرهنگی‌هنری ارائه می‌گردد.

بنابراین گزارش، انتخاب شهر گمیشان به عنوان دبیرخانه‌ی فعالیت‌های بومی و محلی، دعوت از نویسندگان به صورت هر فصل دو پنجره، برپایی همایش انجمن‌های ادبی در قالب صفحه‌ی مجازی و کانال پیام‌رسان داخلی سروش، توجه به حقوق شهروندی حجاب و عفاف با عنوان تمرین مهارت‌های زندگی، تهیه کارت عضویت متحدالشکل و فراگیر اعضا برای تمامی انجمن‌ها، تنظیم شیوه‌نامه توسط حوزه کارشناسی برای یک‌سری از برنامه‌های ابلاغی، تهیه فرم‌های بازدید از کتاب‌خانه‌های سیار و پستی، بهره‌گیری از توان‌مندی‌های نیروهای بومی در دوره‌های آموزشی گام به گام تا اندیشه، تهیه فرم گزارش سه ماهه عملکرد مراکز فرهنگی و در اختیار قرار دادن عناوین دوره‌های دانش‌افزایی مربیان به واحد آموزش و پژوهش از نکات قابل توجه مصوب در این جلسه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =