آموزش مهارت های زندگی در رأس فعالیت های کانون قرار گرفت

آموزش مهارت های زندگی در رأس فعالیت های مربیان طی سال 97 قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان شمالی، در جلسه مربیان مسوول فرهنگی منیر صادقی مدیر کل کانون استان با اشاره به اهداف و برنامه های پیش بینی شده طی سال جاری عنوان کرد: اهداف و برنامه های استانی باید بر اساس خط مشی هایی که ستاد ترسیم کرده است تنظیم شود و برنامه ها انعطاف بیشتری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت در حوزه کودک و نوجوان سعادتی است که نصیب مربیان شده است، ادامه داد: تابستان فرصت مناسبی است که از پتانسیل و فضاهای موجود در مراکز استان بهره برداری نمود و کارگاه های آزاد را با هدف آموزش مهارت های زندگی، پربار کردن اوقات فراغت و درآمدزایی بیشتر رونق داد.

وی در این جلسه از نزدیک در جریان مشکلات مراکز قرار گرفت و عنوان نمود: با برنامه ریزی های به عمل آمده تمام توان اداره کل در این زمینه مبذول می شود تا مشکلات فنی موجود در مراکز به حداقل کاهش یابد.

صادقی در آستانه فصل تابستان برای مربیان کانون آرزوی موفقیت کرد و خاطر نشان نمود: با ایجاد کارگاه های تخصصی و بهره گیری از اساتید بنام استان در کنار مربیان کانون شاهد شکوفایی هر چه بیشتر کانون در استان خواهیم بود.

معاون فرهنگی و اجرایی کانون استان هم در این نشست با تأکید بر لزوم پاسخگویی به نامه های اداری و توجه به شیوه نامه ها در مراکز بیان کرد: برای رسیدن به یک وحدت رویه نیاز به این داریم که در اجرای برنامه و شیوه نامه های مصوب از قوانین تأیید شده تبعیت کنیم.

فرج زاده همچنین حضور در جشنواره رضوی را یکی از دیگر از برنامه ای پیش روی مربیان در مراکز دانست و اضافه کرد: آثار خواسته یا ناخواسته در معرض ارزیابی قرار می گیرد به همین منظور برای بالا بردن کمیت و کیفیت اهتمام زیادی به خرج داد.

وی اضافه کرد: مربیان در اجرای فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی تلاش زیادی می کنند ولی برای مستند سازی وقت زیادی صرف نمی کنند و همین مسأله باعث می شود خروجی فعالیت های آنها نمودی نداشته باشد.

فرج زاده در ارتباط با به کارگیری مربیان کمکی و آزاد در فصل تابستان هم خاطر نشان نمود: بکارگیری هر گونه نیرویی در مراکز باید از کانال اداره کل انجام شود و به همین منظور هم از مراکز خواسته شده است تا هر چه زودتر مربیان پیشنهادی به اداره کل معرفی کنند.

وی همچنین به اشاره به شیوه نامه برگزاری کارگاه ها در مراکز کانون گفت: شیوه نامه ارسالی به صورت دقیق و مدون شرایط برگزاری هر یک از کارگاه های مستمر، دوره ای و تخصصی تشریح شده است و بایستی در برنامه ریزی مراکز مدنظر قرار گرفته شود.

گفتنی است در این نشست که با حضور مدیر کل، معاون اجرایی، کارشناسان و مربیان مسوول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، شرایط برگزاری کارگاه های فرهنگی، حق عضویت در مراکز کانون  طی سال جاری، برنامه ای پیش بینی شده مراکز و تشریح اهداف استانی بر اساس اهداف ستادی مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =