معاون فرهنگی نماینده ولی فقیه در کردستان بر نقش موثر مربیان کانون در هدایت و پرورش کودکان ونوجوانان تاکید کرد

حجت‌الاسلام شایسته معاون فرهنگی نماینده ولی فقیه در استان کردستان صبح دیروز طی بازدید از مجتمع فرهنگی هنری سنندج درسخنانی اظهار داشت: مربیان کانون می توانند در هدایت و پرورش کودکان ونوجوانان بسیار تاثیر گذار باشند و به معرفت و بینش و علم آنها اضافه کنند تا مهارت های زندگی وسبک زندگی اسلامی را یاد بگیرند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان،معاون فرهنگی نماینده ولی فقیه در استان کردستان طی این بازدید در نشست شورای فرهنگی کانون استان نیز شرکت کرد که بر اهمیت کار مربیان تاکید کرد و افزود: کار مربیان،کار امامان وپیامبران است ودر اهمیت این مهم همان بس که خداوندهم اولین معلم بوده است.

در ادامه نشست حاج آقا شایسته با حدیثی از حضرت علی (ع) سخنان خود را ادامه دادو گفت: دل کودک مانند زمینی است که درآن چیزی کشت نشده است وهر بذری که درآن افشانده شود ، آن را می پذیرد.

 وی با اشاره به اینکه سال های ابتدای کودکی مهم ترین سال های حیات است و تجربیات این سال ها زیر بنای زندگی آینده هر انسانی خواهد بود . لذا اگر به نیازها و حیطه های تکاملی کودکان در طی این دوران پاسخ مناسبی داده شود، آنها سالم تر بوده، از قدرت تفکر و تعقل بیشتری برخوردار می گردند و مهارتهای عاطفی و اجتماعی بهتری خواهند داشت.

معاون فرهنگی نماینده ولی فقیه در استان کردستان همچنین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرموده اند هر جا که قرار گرفته اید ، همان جا را مرکز دنیا بدانید وآگاه باشید که همه ی کارها به شما متوجه است گفت: وجود کانون پرورش فکری کودکان موهبتی است که می تواند با استفاده از ظرفیت های آشکار و پنهان خود به جذب والدین و کودکان بپردازد. فلذا بسیار هم می تواند تاثیر گذار باشد وانشاالله کار برای فرزندان این مرز و بوم یک توشه ای عظیم برای عاقبت همه ی خادمان این عرصه خواهد بود .

در ابتدای این نشست مدیر کل کانون استان کردستان ضمن خیر مقدم در سخنانی به معرفی فعالیت های فرهنگی هنری و ادبی کانون پرداخت و گفت: مربیان کانون در 20 مرکز فرهنگی هنری ثابت و4 کتابخانه سیار روستایی دراستان کردستان به کودکان ونوجوانان خدمت می کنند .

سهیلا شیخی افزود : ما تلاش می کنیم تا با پرورش فکرواندیشه ی کوکان آنها را برای زندگی بهتر وکسب مهارت های لازم درمسیر آینده خود ، آماده کنیم .

شیخی همچنین از فعالیت های اسلامی ودینی که در کانون به شیوه های خلاق و غیر مستقیم برای کودکان ونوجوانان به اجرا در می آید سخن گفت وافزود: برگزاری کارگاه های آموزش احکام و حدیث ، روخوانی قرآن ، برگزاری مسابقات اذان ، ویژه برنامه های شکوفه های قرآنی وکارگاه های هنری وادبی از جمله فعالیت هایی است که دراین راستا به اجرا در آید .

وی از برگزاری شانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) دراستان کردستان ودر 8 بخش پژوهش اعضا ، کتابسازی ، کاردستی ، تمبرپستی وکارت پستال سازی ، نامه ای به امام ، خاطرات زیارت ، سرود وپویانمایی خبرداد و گفت:در این جشنواره که با هدف توسعه مفاهیم دینی وپرورش فکر کودکان ونوجوانان با بهره گیری از مفاهیم اسلامی اجرا می شود،  بچه ها به مطالعه درسیره اخلاقی امام رضا (ع) می پردازند وبستر مناسبی جهت آشنایی آنها با حکمت متانت وسخاوت آن امام است.

سهیلا شیخی همچنین به دوره های گذشته جشنواره رضوی وبرگزیدگان کشور ی واستانی اشاره کرد وافزود: خروجی کارگاه های فرهنگی هنری ادبی درقالب انیمشن ، داستان ، شعر ، کتابسازی ، کاردستی و..... درنمایشگاهی عرضه خواهد شد.

در پایان معاون فرهنگی نماینده ولی فقیه در استان کردستان با حضور در مجتمع فرهنگی هنری سنندج ،از کارگاه های فرهنگی هنری ادبی وآثار کودکان ونوجوانان ونمایشگاه دائمی دست سازه های اعضا بازدیدی بعمل آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =