کد خبر: 279224
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷
بازدید 503
عطر رمضان در مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری استان سمنان

مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری استان سمنان در ماه مبارک رمضان به اجرای فعالیت‌های دینی و اسلامی می‌پردازند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان از اجرای فعالیت‌های دینی و اسلامی در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: مربیان مراکز فرهنگی‌هنری با اجرای فعالیت‌های متنوع در قالب قصه‌گویی، شعرخوانی، نمایش خلاق، معرفی کتاب، معرفی شخصیت، مسابقه و... اعضای کودک و نوجوان را با احکام نماز و روزه، آیات قرآنی، احادیث و زندگی امامان معصوم(ع) آشنا می‌کنند.

وی در ادامه افزود: فضاسازی ساده و هنرمندانه متناسب با حال و هوای ماه مبارک رمضان، برگزاری جشن تکلیف برای روزه‌اولی‌ها، خاطره‌نویسی، معرفی کتاب، قصه‌گویی، معرفی شخصیت، معرفی و آشنایی با عظمت شب قدر و اهمیت روزه و روزه‌داری، برپایی سفره‌های افطاری با مشارکت اعضا و والدین‌، برگزاری کارگاه‌های ادبی و هنری با موضوع رمضان، ترتیل‌خوانی قرآن، شرکت در نماز جماعت مسجد محله و... از برنامه‌هایی است که با تکیه بر مفاهیم دینی و قرآنی و به‌منظور تقویت روحیه خداجویی و پرسش‌گری در اعضا، آشنایی بیشتر آنها با قرآن کریم، تقویت روحیه نشاط‌بندگی و ایجاد شوق به ارتباط با خدا و ایجاد انگیزه برای مطالعه بیشتر در نعمت‌های خداوندی و مطالعه‌ی کتاب‌های دینی و معرفتی در مراکز فرهنگی‌هنری ثابت و سیار کانون پرورش فکری انجام می‌شود.

جمال خاطرنشان کرد: مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سرخه، میامی، شهمیرزاد و مهدی‌شهر میزبان اعضای کودک و نوجوان خود بر سفره افطار بودند.

گفتنی است؛ در ماه پرخیر و برکت رمضان، فریضه‌ی نماز ظهر و عصر به جماعت در نمازخانه اداره‌کل برگزار و هر روز یک حزب قرآن، تلاوت و از سوی امام جماعت، احکام و روایات اسلامی بیان می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =