قاریان نوجوان سمنانی تجلیل شدند

اعضای پسر نوجوان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان در دومین همایش قرآنی «صوت ملکوت» تجلیل شدند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، ۵۰ عضو پسر نوجوان مراکز فرهنگی‌هنری کانون سمنان، فیلم کوتاهی حداکثر در پنج‌ دقیقه‌ از قرائت قرآن خود را در قالب لوح فشرده تهیه کردند که پس از داوری پایانی، ۱۰ قاری به‌عنوان برگزیده معرفی و از این بین پنج تلاوت، برتر شناخته شد.

بر همین اساس، «محمد خان‌محمدی» از مرکز شماره یک شاهرود، «مهدی اسکندری» از مرکز  بسطام، «امیرحسین شعبانی» از مرکز  مهدی‌شهر، «حسین شیرعلی» از مرکز سرخه و «امید حدیدی» از مرکز میامی، قاریان نوجوان برگزیده‌ی این همایش بودند.

بر این اساس، هدف از برگزاری این همایش، آشنایی نوجوانان با مفاهیم و ارزش‌های قرآنی، ایجاد انگیزه در نوجوانان و سوق‌دادن آن‌ها به‌سوی ارزش‌های قرآنی، شناخت و پرورش استعداد اعضا در  زمینه‌ی قرآن، عترت، نماز و معرفی آن‌ها به مجامع دینی و قرآنی، پرورش حس مذهبی و تقویت مکارم اخلاقی از طریق اُنس با قرآن، بصیرت‌افزایی دینی آنان با محوریت معارف قرآنی و گسترش فعالیت‌های قرآنی ویژه کودکان و نوجوانان در استان به شمار می‌رود.

تلاوت قاریان برجسته کشور و قاریان برگزیده نوجوان، سحرخوانی عضو نوجوان مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون دامغان، سرودخوانی و مناجات‌خوانی گروه سرود میثاق، از جمله برنامه‌های این همایش بود.

گفتنی است؛ نخستین همایش قرآنی اعضای پسر نوجوان نیز، در خرداد سال گذشته به میزبانی مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان برگزار شده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =