کد خبر: 279273
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵
ویژگی‌های فرهنگی ایران به لبنانی‌ها معرفی شد

مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم با شرکت در هفته‌ی‌ فرهنگی کشور لبنان در شهر نبطیه به معرفی ویژگی‌های فرهنگی، هنری، علمی و ادبی ایران برای بازدید کنندگان لبنانی پرداختند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این هفته مربیان کانون تلاش کردند با برپایی کارگاه‌های فرهنگی‌، هنری، ادبی، علمی، نمایش فیلم، استفاده از آثار مکتوب و... کودکان و نوجوانان و خانواده‌های لبنانی را با فرهنگ مردم ایران بیش‌تر آشنا کنند.

بر همین اساس، حسن ندافی مدیرکل کانون استان قم، مریم منفرد و متین نجارزاده مربیان کانون این استان که به عنوان نمایندگان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این رویداد شرکت کرده بودند با برپایی کارگاه‌های هنر خلاق، کاردستی و کلاژ، نقاشی، اُریگامی (کاغذ و تا)، بازی‌های بومی و ‌محلی و بازی‌های فکری، کودکان و نوجوانان لبنانی را با برخی رسوم ایرانی آشنا کردند.

هم‌چنین اجرای نمایش خلاق با استفاده از عروسک‌هایی با پوشش اقوام مختلف ایرانی، کارگاه علمی نجوم و آموزش صُوَر فلکی و اجرام آسمانی و رصد خورشید در آسمان لبنان از دیگر برنامه‌های کانون در هفته‌ی فرهنگی لبنان در نبطیه بود.

در این رویداد فرهنگی که به مدت 7 روز از 19 تا  25 اردیبهشت در مجتمع تجاری ریفولی شهر نبطیه لبنان برگزار شد، بسیاری از مقامات و مسوولان ایرانی و لبنانی از غرفه کانون بازدید کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =