کد خبر: 279291
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱
بازدید 512
برگزاری ویژه‌برنامه «با روح خدا، در ماه خدا» در کانون گیلان

ویژه برنامه‌ی بیست و نهمین سالگرد ارتحال بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی(ره) صبح امروز در مرکز شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان رشت برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، این ویژه‌برنامه با هدف آشنایی افزون‌تر آینده‌سازان ایران اسلامی با اندیشه‌های امام راحل (ره) و تحت عنوان «با روح خدا، درماه خدا»  برنامه‌ریزی و به مرحله اجراگذاشته‌شد.

مدیر کل کانون استان گیلان  طی این مراسم که با همراهی کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها صورت‌گرفت، بزرگ‌داشت یاد و خاطره امام خمینی(ره) را بستری مناسب برای سخن‌گفتن از بزرگ‌مردی دانست که افتخار و آزادگی  را برای ملت مسلمان ایران به ارمغان آورده‌است.

اسفندیارضیائی، مدیر کل کانون استان گیلان

اسفندیارضیائی هم‌چنین تبیین زوایای زندگی و سیره عملی امام خمینی (ره) را برای جامعه، به ویژه نسل سوم و چهارم انقلاب مهم توصیف‌کرد و الگوپذیری از ویژگی‌های‌ شخصیتی این چهره برجسته قرن را زمینه‌ساز رشد همه‌جانبه برشمرد.

این مسوول فرهنگی در ادامه  نقش نسل کودک و نوجوان را در  پیش‌برد اهداف امام راحل (ره) مورد توجه قرارداد و گفت: آینده انقلاب وابسته به تحصیل علم و تهذیب نفس کودکان و نوجوانان است و چنانچه انس و الفت با کتاب و تحصیل علم  بیشترشود، به یقین در مسیر درست حرکت کرده‌ایم.

وی در همین زمینه فعالیت‌های فرهنگی، ادبی، هنری و پژوهشی کانون را در آشناسازی هرچه بیشترجامعه با اندیشه‌های امام راحل(ره) و اهداف  انقلاب اسلامی دارای اهمیت دانست و  افزود: توان‌مندسازی نسل کودک و نوجوان به یقین درتحقق اندیشه‌های امام خمینی(ره) و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی ( مدظله العالی ) نقش بسزایی خواهد داشت.

ضرورت ایجاد شور و نشاط سازنده در جامعه، به ویژه درمیان کودکان و نوجوانان ازدیگر موضوع‌های مورد توجه ضیائی بود و وی در پایان ازحاضران خواست در مسیر اهداف و اولویت‌های بنیانگذارکبیر انقلاب اسلامی حرکت‌کنند.

برپایه این گزارش، معرفی شخصیت امام خمینی(ره) با بهره‌گیری از نرم افزار چند رسانه‌ای خط امام، معرفی کتاب و آثار بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی از سوی اعضای کودک و نوجوانان کانون، برپایی کارگاه‌های فرهنگی، ادبی و هنری و هم‌چنین برگزاری مسابقه‌ی نقاشی دیواری ازدیگر برنامه‌های بیست و نهمین سالگرد ارتحال امام کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان به شمارمی رفت.

گفتنی است، به همین مناسبت مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون استان نیز  ویژه‌برنامه‌های هدف‌مندی را با همراهی کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها برگزارکردند.

معرفی شخصیت، سیره عملی و آثار امام خمینی (ره) به مخاطبان، برگزاری نشست‌های پرسش و پاسخ، قصه‌گویی شعرخوانی، معرفی کتاب و برپایی کارگاه‌ها فعالیت‌های فرهنگی، ادبی، هنری و پژوهشی از جمله فعالیت‌های مراکز کانون در این روز بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =