تسلط رهبر انقلاب بر ادبیات روز و کلاسیک حیرت آور است/ زبان فارسی محور وحدت همه اقوام است

نقد های هوشمندانه رهبر انقلاب حتی نسبت به اشعار شاعران برجسته و بزرگ ادبیات فارسی نشان از تسلط ایشان بر مبانی شعر کلاسیک و رمان و ادبیات روز جهان را دارد

گروه فرهنگ و هنر ایلام بیدار:: یکی از ویژه برنامه هایی که هر ساله و در ایام رمضان مرسوم است دیدارهای اقشار مختلف مردمی در قابل ضیافت افطاری با رهبر معظم انقلاب اسلامی است. 

یکی از دیدارهایی که در این روزها با بازتاب های زیادی هم همراه شد دیدار شاعران و اهالی فرهنگ و ادب بود که با حاشیه های زیبایی هم همراه شد.

"حبیب اله بخشوده"، استاد زبان و ادبیات فارسی و یکی از شاعران ایلامی است که امسال در دیدار شاعران و اهالی فرهنگ و ادب با رهبر معظم انقلاب  حضور داشته است.

"حبیب اله بخشوده"، در گفتگو با خبرنگارفرهنگ و هنر ایلام بیدار گفت: دیدار با رهبر انقلاب به دلیل اینکه همزمان با ایام مبارک میلاد مسعود امام حسن مجتبی(ع) صورت می گیرد از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است.

وی اظهار کرد: رهبر انقلاب همواره شاعران و نویسندگان را مورد تفقد خود قرار داده است و برای دیدار با قشر فرهنگیان و استادان ادبیات ساعت ها وقت می گذارد و این خود نشان از توجه ایشان به این قشر دارد.

بخشوده ادامه داد: دیدار با رهبر انقلاب یک دیدار معنوی است که در آن علاوه بر اینکه شاعران کشور و حتی جهانی یکدیگر را ملاقات می کنند، صرف افطار و خواندن نماز در محضر رهبر انقلاب ارزش های معنوی این دیدار را دو چندان می کند.

زبان فارسی محور وحدت همه اقوام

این شاعر ایلامی با اشاره به اینکه این دیدار مرکز ثقلی برای عموم استادان زبان و ادبیات دنیاست افزود: علاوه بر شاعران از کشورهای ، تاجیکستان، هند، افغانستان و سایر کشور های علاقمند به زبان و ادبیات فارسی، حضور شعرایی از همه اقوام ایران در این دیدار نشان می دهد که زیان فارسی محور وحدت همه اقوام می باشد.

بخشوده عنوان کرد: تسلط رهبر انقلاب بر ادبیات روز و کلاسیک از نکات قابل توجه این دیدار بود و نقد های هوشمندانه ایشان حتی نسبت به اشعار شاعران برجسته و بزرگ ادبیات فارسی نشان از تسلط ایشان بر مبانی ادبیات و شعر کلاسیک و رمان و ادبیات روز جهان دارد که این برای شعرا بسیار مهم است.

وی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر گفتمان سازی عدالت و مقاومت و اخلاق محوری در ادبیات فارسی خاطر نشان کرد: شعر می بایست به سمت محور اخلاق گرایی برود که این خود مسیر حرکت ادبیات فارسی را به سمت ادبیات همراه با پند و اندرز سوق می دهد و فقدان آن نیز ما را از اخلاق مداری دور می کند.

شعر باید به دنبال کسب معارف و اخلاق باشد

دانشجوی دکترا زبان و ادبیات فارسی ادامه داد: احساس رهبر انقلاب این است که در جامعه نیز این اصل رقم خورده و شعر به دنبال کسب معارف و اخلاق باشد که در اینصورت است که کلام شاعر به عنوان یک کلام برتر در دامنه گسترده ادبیات فارسی تلقی می شود.

وی بیان کرد: بوستان و گلستان سعدی، و اشعار حافظ در قالب غزل و بسیاری دیگر از کتاب های شعر نشان از تاکید شعرا بر حکمت و دین و اخلاق در شعر بوده و این امر امروزه نیز می بایست به عنوان یک اصل در ادبیات ادامه داشته باشد.

گفتنی است "حبیب اله بخشوده"، شاعر ایلامی، دانشجوی دکترا زبان و ادبیات فارسی بوده و بیش از 11 مجموعه شعری در زمینه ادبیات فارسی و کردی تاکنون از وی منتشر شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =