حضور معاون فرهنگی کانون فارس در نمایشگاه هنری قرآن کریم در بوسنی و هرزگوین

نمایشگاه هنری قرآن کریم با عنوان "روزهای قرآنی" با همکاری رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین و سازمان جمعیت اسلامی این کشور در ماه مبارک رمضان (از سوم تا دهم خردادماه) در دو شهر سارایوو و موستار برپا شد.

این نمایشگاه در گالری هانیکا که یکی از تالارهای به جا مانده از مجموعه غازی خسروبیگ متعلق به قرن شانزدهم میلادی است در شهر سارایوو پایتخت بوسنی و هرزگوین برگزار شد و در آن 20 تابلو خوشنویسی از سعیدرضا کامرانی، معاون فرهنگی کانون فارس به همراه آثار تذهیب و خاتم دو هنرمند ایرانی دیگر قرار داشت.

معاون فرهنگی کانون فارس در این سفر و در جمع هنرمندان گفت: هر چه که از گذشته های دور به نسل های معاصر منتقل شده بیشتر در قالب هنر اتفاق افتاده و هنر همواره به عنوان بهترین ابزار مانند ریلی بوده که قطار اخلاق، مذهب و علم به راحتی از آن عبور کرده تا به مقصد خود برسند.

سعیدرضا کامرانی در ادامه گفت: هر چند تمامی هنرها به نوعی در خدمت کلام الهی بوده اند ولی در بین همه این هنرها، دو هنر "قدسی" وجود دارد که یکی تلاوت قرآن و دیگری خوشنویسی است. به گفته کامرانی زیبایی هنر در وجود خوشنویسان رسوخ می کند و روح آنان را صیقل می دهد.

معاون فرهنگی کانون فارس در بخش دیگری از سخنانش گفت: می توان هنر خوشنویسی به عنوان شاخص ترین هنر در بین کشورهای اسلامی و شاید بتوان گفت به عنوان زبان هنری مشترک بین همه مسلمانان قلمداد کرد و بی تردید هیچ هنری را نمی توان پیدا کرد که به قدمت هنر خوشنویسی در خدمت قرآن بوده باشد و هنر خوشنویسی هم از قرآن مجید به عنوان بهترین محتوا و پربیننده ترین کتاب بسیار بهره برده است.

کامرانی در پایان با اشاره به محدودیت هایی که نسبت به هنرهایی همچون نقاشی، مجسمه سازی و موسیقی وجود داشته، گفت: هنر خوشنویسی همواره در کشورهای اسلامی به عنوان والاترین هنر مورد توجه قرار گرفته و به همین دلیل است که رشد چشمگیری را در زمینه خوشنویسی شاهد هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =