جشنواره نقاشی با موضوع حمایت از محیط زیست

اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فرخشهر با کشیدن نقاشی های زیست محیطی خواستار حمایت از محیط زیست شدند.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان چهار محال و بختیاری: همزمان هفته محیط زیست کودکان استان با اجرای برنامه های نمادین حمایت خود را از محیط زیستی سالم اعلام کردند.

فرزاد رحیمی مدیر کل کانون استان برگزاری کارگاههای آموزشی حفاظت از محیط زیست را با حضور کارشناسان و متولیان این امر از جمله برنامه های اجرا شده در 21 مرکز فرهنگی هنری ثابت و سه مرکز سیار در استان اعلام کرد.

وی در این باره افزود: آگاهی بخشی نسبت به محیط پیرامون خود و حمایت از طبیعت به عنوان منبعی غیر قابل بازیافت از جمله اهداف برگزاری کارگاهها توسط کانون به شمار می رفت.

مدیر کل کانون آشنایی کودکان با آلاینده های زیست محیطی و نحوه ی محافظت از محیط زیست را از جمله سر فصل های آموزشی در این برنامه ها عنوان کرد و افزود: کودکان در این همایشها بوسیله ی آموزشهای جذاب و غیر مستقیم نظیر قصه گویی، ساخت کاردستی، حضور در طبیعت و دیدن آلاینده های طبیعی از نزدیک، حضور در موزه های حیات وحش، حضور در جشنواره های نقاشی و ... توانستند از آموزشهای لازم در این زمینه بهره مند شوند.

فرزاد رحیمی برگزاری جشنواره «نقاشی های زیست محیطی» با حضور اعضا و والدین در پارک دیریژنو و بازدید از موزه حیاط وحش منطقه تنگ صیاد فرخشهر  توسط  مرکز فرهنگی هنری  را از دیگر برنامه های کانون در این هفته  کرد و افزود: این جشنواره با حضور بیش از 100 کودک به همراه خانواده هایشان در فرخشهر صورت گرفت که حضور کارشناسان محیط زیست در این برنامه از دیگر تعامکلات کانون با متولیان این امر محسوب می شد.

بر این اساس: کودکان و نوجوانان با حضور در طبیعت از خانواده ها و بزرگتر ها خواستند تا در حفظ  محیط زیستی سالم و نگهداری آن برای نسلهای آینده به عنوان حقوق زیستی جوامع بشری کوشا باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =