کانون و فرهنگ و ارشاد اجزاء مهم فرهنگ هستند

مدیران کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با شرکت در نشست هم اندیشی، راه های افزایش همکاری و هم افزایی این دو دستگاه فرهنگی را بررسی کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، زهرا افتخاری در دیدار با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، که پیش از ظهر روز سه شنبه 22 خرداد ماه برگزار شد، حضور سهرابی در سمت مدیر کلی اداره فرهنگ و ارشاد، به عنوان فردی که دغدغه فرهنگ دارد و کتاب و کتاب خوانی را از امور مهم فرهنگی استان می داند نشان از توانمندی وی برشمرد و خاطر نشان کرد با حضور او باید فرصت را مغتنم شمرد تا از حداکثر ظرفیت های موجود در جهت ترویج فرهنگ مطالعه و ارائه فعالیت های فرهنگی و هنری به کودکان و نوجوانان بهره برد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با ارائه گزارشی از فعالیت های کانون و اشاره به موفقیت های استانی، ملی و بین المللی مجموعه کانون به تشریح فعالیت های 3 پایگاه ثابت، سیار روستایی و پستی پرداخت و گفت: کانون دارای دو مأموریت خاص و عام است که در بخش مأموریت های عام به عموم دانش آموزان خدمت رسانی می کند و بطور خاص به نیز به پرورش استعداد های اعضای ثابت، دارای انگیزه و نخبه می پردازد.

او همچنین به جشنواره های بزرگ کانون از جمله قصه گویی و نمایش عروسکی اشاره کرد و گفت: در کنار فعالیت های کتاب محور، اعضا به انجام فعالیت های فرهنگی هنری و ادبی می پردازند که از میان همین اعضا هنرمندان شاخصی تربیت می شوند.  

افتخاری همچنین با اشاره به مخاطبین کودک و نوجوان کانون گفت: کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان با اجرای 42 نوع فعالیت مختلف فرهنگی، هنری و ادبی، با آموزش غیر مستقیم و بر اساس علاقه مندی اعضای کانون، علاوه بر ترویج فرهنگ مطالعه که اصلی ترین رسالت مجموعه است مهارت های مختلفی را به اعضا یاد می دهد که همین آموزش های غیر مستقیم و مهارت آموزی به انجام فعالیت های مختلف فرهنگی و هنری می انجامد تا تمرین زندگی باشد.

مدیر کل کانون فارس به تعامل های صورت گرفته بین کانون و فرهنگ و ارشاد اشاره کرد و همکاری در فعالیت های کتاب محور را از مهم ترین آن برشمرد و خاطرنشان: لازم است این هم افزایی و همکاری بیشتر از قبل باشد تا بتوان گام های بیشتر و مؤثرتری را در جهت پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان برداشت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در این دیدار تصریح کرد: فعالیت های کانون و فرهنگ و ارشاد از هم جدا نبوده و هر دو از اجزاء مهم فرهنگ هستند و هماهنگی و مشترک بودن بسیاری از فعالیت ها می تواند به هم افزایی های خوبی منجر شود چون کانون فعالیت های تخصصی را برای کودکان و نوجوانان به عنوان مهم ترین نوع مخاطب بسیار ارزشمند و خوب به سرانجام می رساند.

صابر سهرابی با تأکید بر این موضوع که جذب حداکثری اعضا در کانون برای مجموعه فرهنگی ارشاد فارس مغتنم است گفت: کانون ظرفیت بزرگی است که باید با هم افزایی های بیشتر به پیشبرد بهتر اهدافش کمک کرد و هیچ مانعی برای همکاری وجود ندارد.

سهرابی آموزش صحیح کودکان و نوجوانان را مهم و تأثیرگذار دانست و گفت: در حوزه فرهنگ و هنر آنچه باعث تأثیر بیشتر و ماندگارتر می شود همکاری فی مابین است و با اشاره به حساسیت کانون در تولید محتوای مناسب گفت: هر دو اداره کل دارای یک هدف یعنی تعالی فرهنگ و هنر فارس هستند.

در پایان این دیدار در ارتباط با اختصاص فضایی مناسب به سالن اختصاصی سینمای کودک مطابق با چهارچوب سینمای حرفه ای بین دو مدیر کل فرهنگی استان تبادل نظر صورت گرفت و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای هر نوع همکاری در این رابطه قول مساعدت داد. همچنین به پیشنهاد زهرا افتخاری، پیگیری راه اندازی مرکز تئاتر تخصصی کودک در یکی از مراکر فرهنگی هنری کانون شیراز با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در دستور کار قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =