برگزاری 365 عنوان برنامه برای کودکان و نوجوانان همدانی در تابستان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان گفت: 365 عنوان برنامه امسال در قالب کلاس های فرهنگی، هنری، دینی، ادبی و علمی برای غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان این استان تدوین شده و در طول تابستان برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، محمدرضا جوادی  در نشست خبری با اصحاب رسانه در تشریح عملکرد مراکزکانون در سال گذشته اظهار داشت: مجموعه برنامه‌هایی که در سال گذشته برای کودکان و نوجوانان برنامه‌ریزی شده  بود به طور کامل اجرا شد.

وی  به رشد 7 درصدی تمام فعالیت‌های این کانون در سال 96 نسبت به سال  95اشاره کرد و افزود:در حوزه امانت کتاب به عنوان یکی از مهم‌ترین شاخص‌های فعالیتی رشد 67 درصدی ایجاد شد که فاصله موجود با استاندارد را طی چند سال اخیر با تلاش‌های انجام شده نزدیک کردیم .

وی به اجرای طرح کانون مدرسه در سال گذشته به عنوان یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های کانون اشاره و تصریح کرد: این طرح جدیدی نیست اما با توجه به فرم و آسیب‌شناسی در سال 96 با شکل و رویکرد جدیدی برگزار شد که در ارتباط بین تعامل این کانون و آموزش و پرورش به یک نقش خوب و زیربنایی انجامید به طوری که تمام مراکز سطح استان در قالب برنامه‌ریزی مشخص با حضور دانش‌آموزان در مراکز کانون و حضور همکاران ما در آموزش و پرورش، دوره 7 ماهه با دوستان در قالب مکمل خلاقیت، ایده‌های  نو ، چارچوب ها و سر فصل‌های اداره آموزش و  پرورش این دوره را پشت سر گذاشتیم.

وی از اجرای 38 عنوان برنامه خاص در طول سال جاری خبر داد و تصریح کرد: 19عنوان برنامه در حوزه فرهنگی و 13 عنوان در حوزه هنری و 6 عنوان در حوزه ادبی پیش‌بینی شده است.

جوادی با بیان  اینکه در بخش امانت کتاب در سال گذشته 280 هزار جلد کتاب امانت داده شده بود، عنوان کرد: در سال جاری در این بخش رشد 10 درصدی را انتظار داریم و برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته تا 310 هزار به امانت رود.

وی حمایت از کالای ایرانی، پویش فصل گرم کتاب، بهشتیان کوچک، دعایی برای تو، طرح کانون و مدرسه، کانون گرم سلام، هفته ملی کودک، مشارکت در برگزاری جشنواره قصه‌گویی و مشارکت در برنامه‌های رضوی را از عناوین برنامه‌های سال 97 در حوزه فرهنگی برشمرد و افزود: برای آشنایی کودکان و نوجوانان با «رویداد همدان 2018» نیز ویژه‌برنامه‌ای پیش‌بینی شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کوکان و نوجوانان استان همدان در تشریح برنامه‌های کانون در سال  جاری در حوزه هنری تصریح کرد: برگزاری جشنوراه تخصصی مربیان هنری استان، تولید آثار خلاق در گرایش‌های هنرهای تجسمی ویژه مربیان هنری، برگزاری سومین جشنواره استانی پویانمایی ویژه اعضا، کارگاه عملی هنری، سومین جشنواره نمایش با عنوان «ضرب المثل‌های شهر من»، مشارکت در اجرای طرح کانون نمایش و برگزاری هشتمین جشنواره فیلم کودک  و همچنین تشکیل انجمن هنری از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی در این حوزه است.

وی  در حوزه ادبی از برگزاری مسابقه ادبی با عنوان «چرا ایران را دوست دارم؟» در راستای شعار سال و حمایت از کالای ایرانی خبر داد و بیان کرد: کوچه خاطرات، طنز تابستانه و انجمن ادبی از دیگر برنامه‌های اجرایی در حوزه ادبی به شمار می‌رود

وی در تشریح برنامه‌های اوقات فراغات تابستان اظهار داشت: مهم‌ترین انتظار از کانون در حوزه غنی‌سازی اوقات فراغت است که از مهم‌ترین وظایف کانون بوده و با وجود فعالیت مستمر در طول سال با استقبال خوبی در تابستان  مواجه می‌شویم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کوکان و نوجوانان استان همدان شعار امسال برنامه‌های اجرایی کانون در طول تابستان را «شادی، بالندگی و خلاقیت» عنوان کرد و گفت: بر اساس استانداردها دو ترم 11 جلسه‌ای برگزار می‌کنیم که شروع کلاس‌ها از 27 خرداد تا 7 شهریور ماه در گروه سنی 6 تا 17 سال است.

وی با بیان اینکه 365 عنوان برنامه در قالب کارگاه‌های مختلف برای کودکان و نوجوانان در تابستان برنامه‌ریزی شده است، افزود: 180 نفر از مربیان در طول تابستان در قالب پروژه با ما همکاری خواهند کرد.

جوادی ابراز داشت: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته تابستان امسال 440 هزار مخاطب کودک و نوجوان را پوشش  خواهیم داد و امسال در حوزه اوقات فراغت رشد 10 درصدی نسبت به سال 96 خواهیم داشت.

 وی با اشاره به وجود  مرکز 9سیار روستایی و یک واحد سیار شهری در استان تصریح کرد: 9 مرکز سیار در روستاها مستقر هستند که هر کدام 20 روستا را پوشش می‌دهند و در طول تابستان در مجموع 180 روستا را تحت پوشش قرار می‌گیرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کوکان و نوجوانان استان همدان با بیان اینکه 15 روستا را از طریق مراکز پستی استان تحت پوشش قرار خواهیم داد، خاطرنشان کرد: در مجموع 240 روستا را تحت پوشش قرار می‌دهیم که این روستاها از امکانات خاصی برخوردار نیستند که امیدارویم شرایطی فراهم شود تا دستگاه‌ها ما را در پوشش تمام روستاهای استان  یاری کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =