ویژه برنامه بهشتیان کوچک در مراکز کانون استان همدان

همزمان با ماه پر خیر و برکت رمضان ویژه برنامه بهشتیان کوچک در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انجام شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، همزمان با ماه پر خیر و برکت رمضان مراکز فرهنگی، هنری کانون در سراسر استان ویژه برنامه بهشتیان کوچک را با حضور اعضا اجرا کردند.

مرکز کبودراهنگ

برنامه و مراسم افطاری بهشتیان کوچک توسط مرکز کبودراهنگ با حضور 90 نفر از اعضا دختر کودک و نوجوانان برگزار گردید.در این برنامه ابتدا تلاوت جزء سی ام قرآن توسط اعضاء و سخنرانی  در خصوص امربه معروف و نهی از منکر ، حجاب و همچنین فضیلت‌های مراسم شبهای قدر و معرفی شخصیت والای حضرت امام خمینی (ه)  برای اعضاء توسط حجت الاسلام مسلمی از اداره  تبلیغات اسلامی شهرستان ،شعرخوانی گروهی با عنوان ذکر خوش قرآن از کتاب تو بوی سیب می دهی  وهمخوانی دعای فرج و تعجیل در ظهور آقا امام زمان عج انجام شد. پس از برگزاری نماز جماعت مغرب و عشاء که با حضور کلیه شرکت کنندگان و ناصر ذیغمی سرپرست فرمانداری  محترم شهرستان از حاضرین پذیرایی شد.

مرکز رزن

با همیاری خیرین و همت مربیان مرکز رزن اعضای دختر و پسر کودک و نوجوان  این مرکز در دو روز در مراسم بهشتیان کوچک شرکت کردند.

در این مراسم معنوی ابتدا مربیان درباره برنامه‌های کانون و فعالیت‌های آن برای اعضا صحبت کردند.سپس ضمن بیان احکام روزه و معرفی عید فطر به سوالات اعضا پاسخ دادند.در ادامه اعضا با دستان کوچک اما قلب‌های پر مهر و پاکشان برای سلامتی کسانی که این مراسم را برگزار کرده بودند دعا کردند.

 حمید رضا طاهری ریاست آموزش و پرورش رزن نیز در جمع کودکان و نوجوانان حضور داشته و ضمن تشکر از زحمات همکاران مرکز در برگزاری مراسم از فضایل و برکات  معنوی ماه مبارک رمضان برای اعضا  صحبت کردند.

بر اساس این گزارش این مراسم با حضور 230 عضو ،بخشدار مرکزی  رزن ،شهردار ،ریس آموزش و پرورش رزن،اعضای شورای شهر رزن ،و تعدادی از مسوولین شهرستان   برگزار شد.

در پایان اعضا در صفهای بهم پیوسته به امامت حجت الاسلام آقای علی مختاری عضو قدیمی مرکز در نماز جماعت شرکت کردند.

مرکز قروه

در آستانه فرا رسیدن عید فطر مرکز فرهنگی هنری قروه درجزین چهارمین مراسم بهشتیان کوچک خود را با حضور اعضای کودک و نوجوان  با همراهی والدین و مربیان برگزار نمود.

این  مراسم صبح روز 22 خرداد برابر با  بیست و هفتمین روز ماه مبارک رمضان در مرکز قروه با پخت شله زرد با همیاری اعضا و مربیان با حضور 100 عضو کودک، نوجوان و والدین آنها برگزار شد. آشنایی با فضیلتهای ماه مبارک، آشنایی با اعمال این ماه گرانقدر، جمع خوانی دعای توسل، همچنین دعاهای این ماه  به ویژه دعای روز 27، دعای امام زمان، دعای شفای بیماران و ... جمع خوانی جزء سی ام قران کریم، برگزاری نماز جمعی از دیگر  برنامه های این مراسم بود که توسط مربیان برای اعضا و مهمانان برگزار گردید.

در پایان مراسم، «شله زرد» متبرک و مزین به نام مولا علی (ع) بین همه مهمانان و خانواده ها توزیع شد. شایان ذکر است هزینه های برگزاری این مراسم هر ساله توسط  خانواده ها  اعضا  و خیرین بصورت نذری و بخشی از آن توسط کانون مرکز قروه تأمین می شود. مرکز فرهنگی هنری قروه درجزین ضمن آرزوی قبولی طاعات و برآورده شدن حاجات ، از همه کسانی که در برگزاری این مراسم خدا پسندانه یاری رسان بودند تشکر و قدردانی نمود.

مرکز فامنین

مرکز فرهنگی و هنری فامنین نیز میزبان 142 نفر از بهشتیا ن کوچک بود.در این محفل دوستانه و صمیمی  مراسم افطاری ،تعزیه خوانی ،معرفی ایام و وقایع ،معرفی شخصیت ،معرفی کتاب ،مولودی خوانی ،نماز جماعت ،خواندن دعای  ماه رمضان ،طرح سی روز سی سوره  و .... برگزار شد.

مرکز سرکان

اعضا مرکز این روزه دارن کوچک را بر سر سفر نشانده ودست به دعا ونیایش برداشتیم

مرکز دمق

مرکز دمق با همکاری خیریه حضرت زهرا(س) شهر دمق و با حضور 40 نفر از اعضاء کودک ونوجوان دختر وپسر به همراه مادران اعضا در مکان خیریه برنامه بهشتیان کوچک رابرگزار کرد . دراین برنامه اعضاء در جزء خوانی روز 27 ماه رمضان شرکت کردند . از دیگر فعالیتهای مرتبط با افطار، قرائت دعای 27 رمضان ، قرائت سور کوتاه قرآن با صوت وترتیل توسط اعضاء ،  معرفی عید فطر ، واعمال عید فطر بود .

مرکز دو همدان

این مراسم معنوی با آیات قرآن شروع سپس  با صحبت های جذاب و شاد حاج آقا رحیمی با محوریت نماز ضمن بیان اهمیت نماز و نه گفتن به شیطان  برنامه ادامه داشت.  وی با استفاده از بادکنک شکل های مختلفی را آموزش دادند و  در ادامه با  اجرای مسابقه نماز و اقامه نماز مغرب وعشاء و افطاری برگزار شد.  

 در ادامه اعضا با دستان کوچک  خود برای سلامتی امام زمان عجل الله  و ظهور حضرت دعا کردند .

مرکز دو نهاوند

به مناسبت ماه مبارک رمضان و بهار قرآن محفل انس با قرآن و برنامه بهشتیان کوچک با حضور 25نفر از اعضای دختر مرکز شماره 2 نهاوند برگزار شد. در این مراسم مربیان فرهنگی راجع به قرآن و شان نزول سوره های قدر و کوثر مطالبی بیان و سوره هایی از جزء سی قرآن توسط اعضا قرائت  و سپس در مورد روزه و رمضان و فواید روزه و احادیثی از پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) نقل شد .در پایان از اعضا پذیرایی به عنوان توشه ی افطاری از کانون به عمل آمد.

مرکز ازندریان

بمناسبت عید فطر و مراسم افطاری ویژه برنامه ای با عنوان خداحافظ ای ماه مهربانی در مرکز ازندریان با حضور اعضاء دختر به تعداد 50نفر بهمراه مادران برگزار شد.

به گفته لیلا عباسی این برنامه با خواندن دعای سلامتی امام زمان(عج) شروع شد و سپس با خوش آمد گویی و صحبت درباره فعالیت های کانون و کلاس های تابستانی و شرایط آن برای مادران ادامه داشت. قصه گویی قرآنی، شعر خوانی، بیان وقایع و  مطالبی درباره فضایل عید فطر و شب های قدروخاطره گویی اعضاء از روزه از دیگر برنامه ها بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =