کد خبر: 279451
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷
دوست‌داران محیط زیست

دوست‌داران محیط زیست در راستای رسیدن به اهداف سبزشان، انجمن علمی محیط زیست را در مرکز فرهنگی هنری شماره۴ مشهد تشکیل دادند.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، به منظور ارتقاء آگاهی کودکان و نوجوانان و ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست، انجمن دوست‌داران محیط زیست در مرکز فرهنگی هنری شماره ۴ مشهد تشکیل و فعالیت خود را آغاز کرد.

 معصومه موسویان مربی مسوول مرکز با اعلام این خبر گفت: این انجمن با حضور کودکان کتابخانه به صورت هفته‌ای تشکیل خواهد شد و اعضا به بیان فعالیت‌های فرهنگی در حوزه حفاظت از محیط زیست پرداخته و پیشنهادهای خود را مطرح می‌کنند و به بهترین فعالیت و پیشنهاد، برچسبی با عنوان تشویق اعطا خواهد شد.

تفکیک زباله، رعایت نظافت در محیط خارج از منزل، استفاده کمتر از ظروف پلاستیکی و گذاشتن زباله در ساعت مقرر در محل مناسب از جمله ‌مهم‌ترین فعالیت‌هایی است که اعضا خود را موظف به انجام آن کرده‌اند.

انجمن «دوست‌داران محیط زیست» در اولین جلسه میزبان آقای نبوی محیط‌بان بودند و با اشتیاق پای صحبت‌ها و قصه‌های شنیدنی او نشستند و از تجربیاتش آموختند و مقرر شد در هر جلسه کتاب مرتبط با موضوع محیط زیست و راه‌های حفظ و نگهداری آن، به اعضای انجمن معرفی شود.

اعضای انجمن «دوستداران محیط زیست» به صورت خلاقانه برچسب‌هایی با مضمون «اگر از پلاستیک کمتر استفاده کنید، به نجات جان محیط زیست کمک بزرگی کرده‌اید» طراحی و برای نصب در مغازه‌های محل زندگی خود آماده کردند تا فرهنگ حفاظت از محیط زیست را در محله خود نشر دهند.

گفتنی است؛ نمایش فیلم‌های علمی، برگزاری اردوها و بازدیدهای علمی، دعوت از فعالان محیط زیست و مسابقه از دیگر برنامه‌های متنوع و فرهنگی این انجمن خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =