کد خبر: 279486
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹
نمایشگاه قرآن و عترت شهرستان سرخس به کار خود خاتمه داد

مرکز فرهنگی هنری کانون شهرستان سرخس در سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت شهرستان خوش درخشید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، این نمایشگاه به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری سایر ادارات شهرستان، از تاریخ ۱۹ لغایت ۲۵ خرداد در محل دائمی نمایشگاه شهرک گاز شهید مهاجر شهرستان سرخس برگزار شد.

ترشیزی مربی مسوول مرکز سرخس با اعلام این خبر، گفت: هدف اصلی ما از شرکت در نمایشگاه قرآن، تاثیر فعالیت‌های قرآنی بر کودکان و نوجوانان و شناساندن بیش از پیش کانون و فعالیت‌های مرتبط آن به بازدیدکنندگان بود و از آن جا که فصل تابستان را پیش رو داریم، شرکت در این نمایشگاه می‌تواند به جذب و پایدارسازی اعضا کمک کند.

ترشیزی افزود: کانون از اولین روز حضور خود در نمایشگاه، فعالیت‌های فرهنگی هنری خود را با رویکرد اسلامی و قرآنی برای کودکان و نوجوانان آغاز کرد و هم‌زمان با مراسم افتتاحیه نمایشگاه، مداحی عضو نوجوان مرکز به زبان فارسی و عربی جذابیت خاصی به برنامه‌ها داده بود که مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت.

برگزاری نمایشگاه‌ نقوش سنتی در هنر اسلامی، نمایشگاه کتاب‌های دست‌ساز اعضا، نمایشگاه محصولات فرهنگی و انتشارات کانون، کارگاه قصه‌های قرآنی و نقاشی با روش‌های خلاقانه، معرفی حیوانات و میوه‌هایی که در قرآن از آن‌ها نام برده شده از جمله فعالیت‌های کانون در این نمایشگاه بود. همچنین کودکان و نوجوانان در سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت شهرستان سرخس، با شجره طوبی و احادیث امامان آشنا و در مسابقات قرآنی شرکت کردند.

حمید صمدی، رئیس اداره تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ضمن بازدید از غرفه کانون در پنجمین روز نمایشگاه، فعالیت‌های کانون را بسیار خلاقانه و تاثیرگذار دانست و بر مشارکت و هم‌افزایی این دو نهاد فرهنگی تأکید کرد. ساخت کاردستی و عروسک‌های نمایشی به همراه ایستگاه نقاشی متری بخش دیگری از فعالیت‌های کانون بود که مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت.

نمایشگاه از ۱۹ لغایت ۲۵ خردادماه و از ساعت ۲۱ تا ۲۴ پذیرای بازدیدکنندگان بود و علاقه‌مندان می‌توانستند علاوه بر بازدید از غرفه فعالیت‌های کانون از سایر غرفه‌ها چون؛ غرفه کاتبان انجمن خوشنویسان، کرسی تلاوت قرآن، غرفه اصناف، نمایشگاه کتاب، غرفه پخش فیلم‌های جشنواره عمار، غرفه عفاف و حجاب، طرح تعویض قرآن‌های قدیمی و جدید دیدن کنند.

گفتنی است در حاشیه نمایشگاه، فرماندار، شهردار، مدیرعامل پالایشگاه نفت و گاز شرق، مسوولان آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات از غرفه کانون بازدید کردند و با فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی کانون آشنا شدند.

تصاویر بیشتر را اینجا ببینید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =