تبیین و تشریح مقابله با بیابان زایی و اهمیت بیابان ها برای کودکان

اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کیان با اهمیت بیابان ها آشنا می شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون چهار محال و بختیاری: همزمان با روز جهانی مقابله با بیابان زایی اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کیان در حمایت از حفظ و اهمیت بیابان ها ایستگاه قاشی و ادبی برگزار کردند.

بر این اساس تبیین اهمیت بیابان و استفاده هایی که می توان در موارد مختلف از آن برد، بیابان زایی و خطرهای آن و بیابان زدایی از جمله مواردی بود که در این ایستگاه برای کودکان و نوجوانان تشریح شد.

در این ایستگاه که با حضور کارشناسان و مسئولان منابع طبیعی استان برگزار شد مواردی چون پیشروی بیابانها، فروسائی زمین در نواحی خشک، نیمه خشک و مناطق نیمه مرطوب و عوامل دخیل در پیدایش بیابانها شرح داده شد.

در ادامه دلایل پیدایش بیابانها و تغییرات اکوسیستمی و عدم بهره برداری های مناسب از زمین فقر، عدم ثبات سیاسی، جنگل زدایی و تخریب جنگلها، چرای بیش از حد دامها و روشهای نامناسب و نادرست آبیاری و دیگر مواردی که در بیابان زایی سهیم هستند برای کودکان و نوجوانان بیان شد و اعضا با استفاده از اطلاعاتی که در این مورد داشتند به خلق آثار هنری و ادبی در این زمینه پرداختند.

بر اساس این خبر کودکان وو نوجوانان حاضر در ایستگاه پیامهای خود را با شعار (زمین سالم، دنیایی شاد) به تصویر کشیدند و از بزرگتر ها خواستند به سلامت خاک و زمین به عنوان میراثی برای آیندگان بیشتر اهمیت دهند و از محیط زیست و منابع طبیعی محافظت و حمایت کنند.

در این ایستگاه بیش از 50 کودک و نوجوان حضور داشتند و به خلق آثار ادبی و هنری در زمینه مقابله با بیابان زایی پرداختند که ماحصل این آثار در نمایشگاهی با عنوان (زمین سالم، دنیایی شاد) به مدت ده روز در مرکز فرهنگی هنری کیان برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =