فعالیت‌های کتاب‌خانه سیار روستایی نکا توسعه می یابد

با نوسازی ناوگان کتابخانه سیارروستایی کانون پرورش فکری مازندران، فعالیت‌های کتاب‌خانه سیار روستایی نکا توسعه می یابد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، مدیر کل این کانون  در دیدار با سرپرست فرمانداری نکا، از توسعه سخت افزاری فعالیت‌های کتاب‌خانه سیار روستایی در شهرستان نکا خبر داد.

محمد علی یزدان شناس در نشستی که در دفتر فرماندار برگزار شد، ضمن بیان رسالت و شرح فعالیت‌های کانون به ویژه در شهرستان نکا؛ از نوسازی خودرو کتاب‌خانه سیار روستایی کانون پرورش فکری در این شهرستان خبرداد و افزود: یک دستگاه وانت آریسان کابین دار که به صورت تخصصی ویژه ارایه خدمات کانون در روستاها در نظر گرفته شده است؛ خدمات فرهنگی، هنری و ادبی را به کودکان ونوجوانان 20 روستای شهرستان نکا  عرضه می نماید.

وی اظهار داشت: خودرو قبلی کتابخانه سیا رروستایی به دلیل فرسودگی، قادر به ارایه خدمات موثر نبود و بر این اساس تصمیم گرفته شد تا با نوسازی سخت افزاری در این بخش، کیفیت حضور مربی کانون در روستاهای نکا، توسعه یابد.

مدیر کل کانون مازندران، همچنین با معرفی کانون پرورش فکری و کانون زبان و کتابخانه سیارروستایی این کانون و خدمات پرورشی و آموزشی این سه مجموعه در شهرستان نکا ؛ خواستار حمایت فرماندار این شهرستان از طرح‌ها و برنامه‌های کانون نکا شد.

یزدان شناس تصریح کرد: سهم اعتباری کانون از بودجه‌های تخصیصی بسیار پایین است و بر همین اساس، این مجموعه  به عنوان دستگاه دولتی که عمدتا خدمات رایگان ارایه می نماید، نیازمند حمایت جدی فرمانداران و سایر مسؤولان است.

سرپرست فرمانداری نکا نیز در این دیدار با بیان اینکه؛  کانون نمره خوبی در حوزه فرهنگ کسب نموده است، اظهار داشت: در حد توان و متناسب با ظرفیت موجود از کانون و برنامه‌های آن حمایت خواهیم کرد.

عبدالجواد توحیدی مقدم بیان داشت: تربیت نسل جدید، اقدامی مهم بوده  و دارای ابعاد ظریف و در عین حال سنگین است که کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در این حوزه بسیار موثر و موفق است.

سرپرست فرمانداری نکا با تاکید بر نقش خیرین در حمایت از فرهنگ و برنامه‌های فرهنگی، خواستار ورود و حمایت خیران از برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان شد.

توحیدی مقدم همچینن از خودروی کتابخانه سیا ر روستایی شهرستان نکا نیز دیدن کرد.

در این جلسه، معاون فرهنگی، مسؤول روابط عمومی اداره کل  و نیز مسؤول کانون پرورش فکری و کانون زبان نکا و مسؤول کتابخانه سیار روستایی  این شهرستان هم  حضور داشتند که به ارایه گزارش از برنامه های و فعالیت های خود پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =