تقویت مهارت‌های تفکر در کودکان و نوجوانان زمینه‌ساز آموزش مهارت‌های زندگی است

مدیر کل کانون استان با تشریح اهداف برنامه‌های پیش‌بینی شده برای غنی‌سازی اوقات فراغت، تقویت مهارت تفکر را زمینه‌ساز آموزش مهارت‌های زندگی در کودکان و نوجوانان عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی هادی یوسف‌زاده با اعلام این مطلب افزود: کودکان و نوجوانان به عنوان سرمایه‌های ارزشمند اجتماعی با مشارکت جدی در فعالیت‌های فرهنگی هنری و ادبی و تقویت مهارت تفکر و خلاقیت می‌توانند به مهارت‌های زندگی از جمله مهارت‌های صحیح ارتباطی دست یابند.

وی دوران کودکی را بهترین زمان برای نیل به این هدف مهم دانست و در عین حال تاکید کرد: نقش خانواده‌ها در این زمینه بسیار مهم و تاثیرگذار است و می‌توانند فرزندان خود را برای حضور در این فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی ترغیب و تشویق نمایند.

یوسف‌زاده با اشاره به اقدامات و برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این زمینه افزود: خوشبختانه تمامی کارگاه‌های ویژه مراکز فرهنگی هنری کانون در راستای نیل به اهداف مرتبط با مهارت تفکر و خلاقیت در موضوعات فرهنگی، هنری و ادبی طراحی و اجرا می‌شود و به معنای واقعی به غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان می‌پردازد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصلی‌ترین متولی این امر برای مخاطبان 6 تا 18 سال، در طول سال و به ویژه در فصل تابستان با برنامه‌ریزی و اجرای بیش از 40 نوع فعالیت‌ فرهنگی‌، هنری، ادبی و علمی، در این راستا به ارائه خدمت به کودکان، نوجوانان و والدین می‌پردازد.

گفتنی است بیش از 17 هزار زبان‌آموز کانون زبان ایران و نزدیک به 40 هزار کودک و نوجوان عضو مراکز کانون در 12 مرکز آموزش کانون زبان و 33 مرکز فرهنگی هنری ثابت، پستی و سیار در استان آذربایجان شرقی به طور مستقیم از خدمات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استفاده می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =