معرفی هنر خوشنویسی به دانشجویان آلمانی

در آغازین هفته از تیرماه ۱۳۹۷، ربابه حسین پور مربی خوشنویسی کانون استان تهران به دعوت رایزنی فرهنگی ایران در آلمان، در دانشگاه‌ها و مؤسسات چهار شهر آلمان کارگاه خوشنویسی برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، این کارگاه تخصصی توسط ربابه حسین پور و به دعوت رایزنی فرهنگی ایران در آلمان در چهار شهر برلین، ارفورت، بامبرگ و هامبورگ با حضور علاقه‌مندان و دانشجویان رشته‌های شرق‌شناسی برگزار شد.

بنا به گفته حسین پور، این رویداد که سال گذشته هم با حضور وی و سه بانوی هنرمند دیگر در آلمان رخ داد، فرصت مغتنمی است تا جلوه‌ای از هنر و فرهنگ اصیل ایرانی و جایگاه این هنر ارزشمند در دنیا به علاقه‌مندان در دیگر کشورها معرفی شود.

این بانوی هنرمند اولین کارگاه تخصصی خود را با حضور علاقه‌مندان آلمانی و ایرانیان مقیم شهر برلین، به‌منظور معرفی سبک نقاشی‌خط و سایر سبک‌های خوشنویسی، در انستیتو حافظ (سازمان مردم‌نهاد ایرانی ـ آلمانی) این شهر برگزار کرد.

بنابراین گزارش، دومین کارگاه حسین پور با عنوان بداهه نقاشی‌خط، در دانشگاه "هانریش" شهر بامبرگ با شرکت دانشجویان رشته شرق‌شناسی و ایران‌شناسی و دانشگاه "ارفورت" ایالت تورینگن با حضور دانشجویان رشته هنر، جامعه‌شناسی و شرق‌شناسی برگزار شد که  به دلیل استقبال زیاد دانشجویان آلمانی، این دو کارگاه با تعداد زیادی از شرکت‌کنندگان و خارج از ظرفیت برگزار شد.

همچنین وی کارگاه دیگری را در مرکز اسلامی فرانکفورت برای علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر ایرانی بر پا داشت.
گفتنی است ربابه حسین پور مربی خوشنویسی مراکز کانون تهران، دارای مدرک فوق ممتاز خوشنویسی است. وی مؤلف مجموعه کتاب‌های "زیبا سرخط" و برگزیدۀ چندین مسابقۀ خوشنویسی در سطح استانی و کشوری است و تاکنون بیش از ۵۱ نمایشگاه گروهی و انفرادی داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =