استفاده از روش‌های خلاقانه کانون پرورش فکری در محیط‌های آموزشی

عبدالرحیم سیفی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان با حاجیلی‌دوجی مدیرآموزش و پرورش شهرستان مراوه‌تپه دیدار کرده و پیرامون موضوعات فرهنگی بحث و تبادل نظر نمود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان و در راستای سیاست‌های کانون مبنی بر جلب مشارکت نهادهای فرهنگی، توسعه و تقویت فرهنگ کتاب‌خوانی، اجرای طرح کانون مدرسه و پویش فصل گرم کتاب، مدیرکل کانون با حاجیلی‌دوجی مدیرآموزش و پرورش شهرستان مراوه تپه دیدار و  پیرامون موضوعات فرهنگی بحث و تبادل نظر نمود.

در این نشست که کارشناس ارزیابی عملکرد کانون و مربی مسوول مرکز فرهنگی‌هنری مراوه تپه، مدیرکل کانون را هم‌راهی می‌کردند، عبدالرحیم سیفی از کانون به عنوان مکمل فعالیت‌های آموزش و پرورش نام برده و با مهم‌خواندن نقش آموزش‌های غیررسمی و بهره‌گیری از روش‌های غیرمستقیم و در عین حال جذاب و مخاطب‌پسند در تربیت کودکان بر لزوم ارتباط مدارس به ویژه در دوره‌های ابتدایی و متوسطه اول با مرکز فرهنگی‌هنری کانون تاکید نمود.

ایشان پیوند هرچه بیشتر دانش‌آموزان را با کتاب‌های غیردرسی و به ویژه کتاب‌هایی که در کانون متناسب با سن بچه‌ها تولید می‌شود در پیشرفت تحصیلی و تقویت اعتماد به نفس و مهارت‌های خوب دیدن، خوب شنیدن و قدرت درک و بیان دانش‌آموزان بسیار تاثیرگذار دانسته و از مدیرآموزش و پرورش خواست تا با برقراری پیوند هرچه بیشتر مدیران و معلمان مدارس با کانون پرورش فکری بستر مناسب را برای عضویت دانش‌آموزان در کانون فراهم سازند.

عبدالرحیم سیفی از اجرای طرح‌های کتاب‌خوانی و انجام فعالیت‌های متنوع فرهنگی‌هنری به ویژه در فصل تابستان با عنوان پویش فصل گرم کتاب خبر داده و تصریح کرد: مشارکت آموزش و پرورش در برپایی ایستگاه‌های کتاب و نمایشگاه‌های عرضه محصولات فرهنگی کانون می‌تواند نقش بسیار باارزشی در ترویج فرهنگ مطالعه و آشناسازی خانواده‌ها با ظرفیت‌ها و توان‌مندی‌های کانون داشته باشد.

در ادامه این دیدار مدیرآموزش و پرورش شهرستان مراوه تپه نیز ضمن خیرمقدم‌گویی و قدردانی از فعالیت‌های ارزشمند و بی‌بدیل کانون پرورش فکری از ورود کانون به مدارس و انتقال روش‌های خلاقانه آموزشی و تربیتی به کلاس‌های درس استقبال نموده و بیان داشت:  تکیه بر حافظه محوری و روش‌های سنتی آموزش و دوری از نوگرایی و  بهره‌گیری از روش‌های نوین آموزشی باعث می‌شود تا آموزش‌های ما از کیفیت لازم برخوردار نشده و دانش‌آموزان به مهارت‌های لازم در زمینه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی دست پیدا نکنند و کانون بهترین و موثرترین نهاد فرهنگی برای تغییر این نگرش و ورود روش‌های خلاقانه به مدارس می باشد.

در ابتدای این دیدار حنیفه غراوی مربی مسوول مرکز فرهنگی‌هنری گزارشی از فعالیت‌های این مرکز، تعداد اعضا و همکاری‌های صورت گرفته کانون با آموزش و پرورش ارائه نمود.

اهدای لوح تقدیر از سوی مدیرکل کانون به دوجی مدیرآموزش و پرورش، بازدید از مرکز فرهنگی‌هنری این شهرستان و نشست با مربیان و بیان انتظارات و سیاست‌ها و پاسخ‌گویی به سوالات آن‌ها از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه مدیرکل کانون گلستان به شهرستان مراوه تپه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =