کد خبر: 279523
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰
بازدید 522
یک روز به‌یادماندنی از کارگاه ادبی مرکز ۴ کانون اردبیل

مربی ادبی مرکز ۴ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل با روش‌های جذاب و ایجاد شورونشاط در فعالیت‌های ادبی، اعضای مستعد و علاقه‌مند به شعر و داستان را جذب کارگاه ادبی می‌کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری اردبیل، رقیه دشتی مربی ادبی مرکز۴ کانون اردبیل با ایجاد تحرک و شادابی در فضای کارگاه ادبی، یک روز به‌یادماندنی در خاطره‌ی اعضای مستعد و علاقه‌مند به شعر و داستان ثبت کرد.

بر اساس این گزارش، جهت بالا بردن تحرک و نشاط بیشتر بچه‌ها، کارگاه ادبی در بیرون از محوطه‌ی مرکز و در فضای سبز بوستان فرهنگ برگزار شد و اعضای ادبی به همراه مربی خود باهم سرود کانون را زمزمه کردند و بعد از کلی بازی و سرگرمی، شعر خواندند.

در پایان برنامه مربی از اعضا خواست تا خاطره‌ی امروز خود از کارگاه ادبی را بنویسند و برای دوستانشان بخوانند.

گفتنی است، حضور اعضا در فضاهای متفاوت منجر به افزایش تجربیات شخصی می‌شود. تجربیات شخصی به‌عنوان یکی از اساسی‌ترین مایه و منبع برای آفرینش آثار ادبی است که به‌صورت تصاویر گوناگون در ذهن انباشته می‌شود، هرچقدر این تصاویر و مفاهیم غنی و گسترده و عمیق باشد امکان آفرینش آثاری تازه و بکر بیشتر می‌شود.

شایان‌ذکر است، شور و هیجان ناشی از لحظه‌هایی شاد و پرتحرک، کودک و نوجوان را از قیدوبندها و فشارهایی که ممکن است محیط بر ذهن او تحمیل کند رها می‌سازد و در این هنگام خود واقعی‌اش فرصت بروز می‌یابد و افکارش نیز می‌توانند آزادانه در دنیای خیال به گردش درآیند. این سازوکار منجر به آسان‌سازی عمل نوشتن می‌شود و عضو با مزه مزه کردن لحظات شاد همراه با بازی و تخیل ورزی نوشتن را هم تجربه می‌کند و با تولید یک متن خلاق به لذتی مضاعف دست پیدا می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =