کد خبر: 279534
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱
بازدید 727
نمایش"دردسراسباب بازی‌ها" در یزد به روی صحنه رفت

نمایش "دردسراسباب بازی‌ها" کاری مشترک از کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان یزد و موسسه هنرپردازان هورام تهران، دریزد به روی صحنه رفت

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان یزد، نمایش"دردسر اسباب بازی‌ها" به نویسندگی ماندانا عبقری و کارگردانی میثم میثاقی (تهران) وهنرنمایی هنرمندان یزد و تهران، از ۹ تیر۹۷ در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی هنری کانون یزد به روی صحنه رفت و تا  ۳۱ تیر ادامه خواهد داشت.

این نمایش هرشب ساعت۲۰:۱۵ اجرا می شود و مضمونی تربیتی و آموزشی دارد و حکایت آن، شکایت اسباب بازی‌ها، از صاحبانشان است که به کمک تماشاچی تلاش می کنند تا آن‌ها، به اشتباهاتشان پی ببرند و اتفاقاتی می‌افتد که بسیار جالب و جذاب و دیدنی است.

در نمایش"درد سراسباب بازی‌ها" میثم میثاقی و افشین زعیم (تهران)، بهناز رسائی‌نیا، شمیم‌السادات حسینی، حسن طبیب‌زاده و ابوالفضل خوش‌اندام (یزد) ایفای نقش می‌کنند.

مهدی جاور به عنوان مشاورکارگردان، افشین زعیم به عنوان بازیگردان، کارگردان نمایش را همراهی نموده و به نوعی به عنوان گروه کارگردانی در به اجرا درآمدن این نمایش، نقش به سزایی داشته‌اند.

الهه اعرابی (دستیار کارگردان)، بهنازرسائی نیا (منشی صحنه)، محمد نجفی (آهنگساز)، نجمه احمدزاده (طراح دکور)، مریم سیاح (روابط عمومی)، مهدیه رحمانیان، زهرا اتحادی و علی سبیلی (اجرای دکور)، مریم جاور(طراح گریم)، محمدمتین جاور (اپراتورنور)، نوید حاجی‌زاده (اپراتورصدا)، مهدیه رحمانیان (هماهنگی)، وحیددهقانی (طراح پوستر)، محمد رضا طائفی، روح ا... پوررضا، محمدرضا هادیان (پشتیبانی) و روح ا... زارع (عکاس) از دیگر عوامل نمایش "دردسر اسباب بازی‌ها" می‌باشند

به گفته محمد رضا آخوندی، سرپرست کانون استان یزد، این نمایش با همت هنرمندان تهران و هنرنمایی اعضای ارشد کانون و همراهی و همدلی ادارات و نهادها به ویژه اداره کل فرهنک و ارشاد اسلامی، انجمن نمایش، روابط عمومی استانداری، صداوسیما، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری، موسسه فرهنگی هنری کریاس نوین، شهرداری حمیدیا و نیز موسسه دیجیتال سیب، به مرحله ی اجرا رسیده است که امید می‌رود با برگزاری چنین نمایش‌هایی، کودکان ونوجوانان از نمایش و موضوع آن، که رویکردی آموزشی و تربیتی دارد و غیر مستقیم به تنبلی و دروغ و اخم کردن و حساد ت و زیاده خواهی و ... اشاره می کند، بهره گرفته و در زندگی آن‌ها تاثیر داشته باشد.

آخوندی سرپرست کانون استان، اظهار داشت: این اولین کار مشترک کانون استان با هنرمندان تئاتر تهران است و هدف از این کار تلفیقی، رشد هنرمندان یزدی در این امر مهم و تبادل تجربه و هم‌افزایی و دانش‌افزایی است که قطعا در آینده، رشد و رونق نمایش کودک ونوجوان را در برخواهد داشت.

آخوندی برگسترش کارهای نمایشی در عرصه‌ی کودک ونوجوان تاکید کرد و عنوان نمود: با اجرای چنین نمایش‌هایی امکان فرهنگ‌سازی و علاقه‌مندکردن مخاطب کودک ونوجوان و خانواده‌ها به نمایش فراهم می‌شود ونیز، مفید فایده خواهد بود و می‌توان از این طریق آن‌ها را با نمایش کودک ونوجوان، بیش از پیش، آشتی داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =