همکاری‌های کانون و نهاد کتابخانه‌های عمومی در استان خوزستان گسترش می‌یابد

در نشست مدیران کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و نهاد کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان بر توسعه همکاری‌های دوجانبه در راستای توسعه فرهنگ مطالعه کتاب تأکید شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، در این نشست که به میزبانی کانون و حضور جمعی از معاونین، مسئولین و کارشناسان این دو اداره کل در شهرستان اهواز برگزار شد؛ طرفین بر تعامل و همکاری‌های بیشتر در اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی در راستای توسعه فرهنگ مطالعه کتاب تأکید کردند.

منصور کوهی رستمی مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خوزستان در این نشست با بیان این‌که نزدیکی و رسالت کتابخانه‌های عمومی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باعث تقویت روح نشاط و تعالی در حوزه خواندن و اثرگذاری مطلوب بر حوزه مطالعه کتاب خواهد شد گفت: کانون و کتابخانه‌های عمومی می‌توانند برنامه‌های مستمری در راستای توسعه فرهنگ مطالعه کتاب داشته باشند.

وی اجرای برنامه‌های فرهنگی کودک محور، برنامه‌های آموزشی با محوریت قصه‌خوانی و مهارت‌های ارتباطی و سایر برنامه‌های محتوایی را از جمله فعالیت‌هایی برشمرد که کانون و این نهاد می‌توانند در آن همکاری مشترک داشته باشند و خواستار آن شد بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و نهاد کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان تفاهم‌نامه‌ای منعقد شود.

رستمی تجربه بالای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حوزه کودک و همچنین حضور مربیان کارآزموده در این نهاد فرهنگی را فرصتی مناسب برای نهاد کتابخانه‌های عمومی استان دانست و تأکید کرد با انعقاد همکاری با این نهاد فرصت استفاده از تجربیات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای ما فراهم خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان در ادامه ضمن ارائه گزارشی از برگزاری هفتمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی و قدردانی از مشارکت خوب کانون در این دوره از کانون خواست در برگزاری هر چه باشکوه‌تر هشتمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی نیز با این نهاد همکاری داشته باشد.

در این نشست مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان نیز از مشارکت جدی مردم در هفتمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در استان تقدیر کرد و گفت: یکی از دلایل مشارکت بالا در این جشنواره علاقه‌مند بودن مردم به شخصیت والای امام رضا (ع) است.

غلامرضا شنبدی ضمن تشکر از مدیریت نهاد کتابخانه‌های عمومی خوزستان و همکاران وی از برگزاری هفتمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در سال گذشته از آمادگی کانون در همکاری با نهاد در برگزاری هشتمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی خبر داد و تأکید کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان با 54 مرکز ثابت، 6 مرکز سیار و یک کتابخانه پستی در راستای توسعه فرهنگ مطالعه کتاب آماده هرگونه همکاری با این نهاد است.

در ادامه مدیرکل کانون خوزستان پیشنهاد کرد اعضای کتابخانه‌های کانون رایگان عضو نهاد کتابخانه‌های عمومی و همچنین اعضا کتابخانه‌های عمومی به‌صورت رایگان عضو کانون شوند که با موافقت مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان همراه شد و دو مدیرکل توافق کردند این مورد در انعقاد تفاهم‌نامه همکاری که به‌زودی امضا خواهد شد مقرر و اجرای شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =