کد خبر: 279561
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵
بازدید 656
پروژه‌ی ساخت کانون پرورش فکری شهرستان کردکوی رسما آغاز شد

آیین کلنگ‌زنی ساختمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور مسوولان استانی و شهرستانی در محل پارک شهر مرکزی شهرستان کردکوی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، کلنگ احداث کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور امام جمعه، مشاور استاندار، فرماندار، شهردار، اعضای شورای شهر و جمعی از مسوولان کردکوی به زمین زده شد.

فعالیت‌های نهاد تخصصی کانون پرورش فکری فرهنگ‌ساز است

ابراهیم قدمنان فرماندار شهرستان کردکوی از تلاش‌ها و زحمات شبانه‌روزی مدیرکل کانون پرورش فکری و رئیس آموزش و پرورش شهرستان و تمای مسوولانی که دغدغه‌ی ساخت این پروژه تخصصی و فرهنگ‌ساز را داشته‌اند قدردانی نموده و اظهار داشت: جای کانون پرورش فکری با گود قصه‌گویی، کارگاه‌های مهارتی مختلف و بحث‌های شیرین ادبی و فرهنگی و علمی در این شهرستان خالی بود که به حمدالله با تلاش دوستان در آینده نزدیک شاهد حضور کودکان و نوجوانان در این مکان فرهنگی خواهیم بود.

شهر سالم شهری است که زیر بنای فرهنگی در آن توسعه یابد

شهرام شاکری شهردار شهرستان کردکوی در این مراسم ضمن قدردانی از مردم و اعضای شورای شهر که نگاه فرهنگی در آنان همیشه زنده است بیان داشت: اختصاص زمین به مساحت ۳۰۰ مترمربع برای راه‌اندازی مرکز فرهنگی‌هنری کانون در این شهرستان حداقل مطالبه‌ی فرهنگی کودکان و نوجوانان و خانواده‌های آنان است که به حمدالله در محوطه پارک مرکزی شهرستان این امکان میسر شد تا شاهد رشد و شکوفایی استعدادهای فرزندانمان باشیم.

کانون پرورش فکری تلاش می‌کند بچه‌های ما در کنار دانایی به توانایی دست پیدا کنند

عبدالرحیم سیفی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان با تجلیل از قاری، مجری و نوجوانان گروه استقبال این مراسم آغاز فعالیت‌های کانون را در این مراسم اعلام نموده و در سخنانی از حمایت و پیگیری تمامی مدیران، مسوولان و همراهانی که نشان دادند کودکان و نوجوانان برای جامعه ما مهم هستند قدردانی کرده و تصریح نمود: امروز شاهد آیین کلنگ‌زنی مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کردکوی به عنوان آخرین شهرستانی هستیم که انشالله در آینده نزدیک به همت دوستان خوبمان در اداره‌کل نوسازی و تجهیز مدارس به‌ بهره‌برداری خواهد رسید تا بچه‌های این شهرستان از نعمت کتاب و فعالیت های ۴۲ گانه کانون بهره‌مند شوند.

این مسوول فرهنگی بیان داشت: کانون پرورش فکری در کنار آموزش و پرورش که وظیفه‌ی تعلیم  و تربیت رسمی بچه‌ها را برعهده دارد، تلاش می‌کند از طریق آموزش و پرورش غیررسمی و آموزش‌های غیرمستقیم، کودکان و نوجوانان با پای دل در مراکز فرهنگی‌هنری کانون حضور یافته و همان‌گونه که تربیت بچه‌های اهل مهارت دغدغه‌ی مقام معظم رهبری است در کنار دانایی به توانایی دست پیدا نمایند.

سیفی با اشاره به این مطلب که محور فعالیت‌های کانون کتاب است افزود: کانون به عنوان تنها نهاد تخصصی در زمینه غنی‌سازی مطلوب و اثربخش اوقات فراغت بچه‌های ۶ الی ۱۸ سال تلاش می‌نماید، مرغک کانون در طول سال همواره بر بام تمامی خانه‌ها بنشیند تا همه‌ی بچه‌های گلستانی از این نعمت خوب و یار مهربانی که هیچ‌گاه دروغ نمی‌گوید، غیبت نمی‌کند، تهمت نمی‌زند و بدون هیچ منتی هر آن‌چه که دارد در اختیار آنان قرار می‌دهد بهره‌مند شوند.

مدیرکل کانون ادامه داد: به حمدالله کانون پرورش فکری با قدمت ۵۳ ساله توانسته است جایگاه خوبی در سطح کشور و عرصه‌های بین‌المللی داشته باشد و با ایجاد علاقه در کودکان و نوجوانان، بزرگانی هم‌چون اکبرعبدی، عباس کیارستمی، ایرج طهماسب و ... تحویل جامعه دهد، همچنان که ۷۰ نفر از اعضای کانون پرورش فکری گلستان طی ۵ سال اخیر موفق به کسب مقام‌های برگزیده در عرصه‌های بین‌المللی شده‌اند.

عبدالرحیم سیفی سخنان خود را با این شعار که همه کودکان گلستانی حق دارند از نعمت و امکانات کانون بهره‌مند شوند به پایان رسانده و با اشاره به توفیق احداث مراکز فرهنگی‌هنری ثابت شهرستان علی‌آبادکتول، گالیکش، مراوه تپه در دوره مدیریت خود، ابراز امیداواری نمود که با آماده‌سازی کانون پرورش فکری کردکوی هرچه‌سریع‌تر شاهد حضور کودکان و نوجوانان علاقه‌مند این شهرستان در کارگاه‌های متنوع و جذاب فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و دینی باشیم.

گفتنی است این پروژه در زمین اهدایی از سوی شهرداری به مساحت و زیربنای ۳۰۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد ریال طی ۱۸ ماه ساخته می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =