یکی از مهم ترین مباحث اساسی در حوزه مدیریت، بحث "فرهنگ" است

معاون فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس در بحث از اهمیت فرهنگ گفت: بعضی از نظریه پردازان معتقدندکه "سازمان" چیزی جز فرهنگ نیست و برای شناخت و تجزیه و تحلیل هر سازمانی باید فرهنگ آن سازمان را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، سعیدرضا کامرانی که در جمع کارشناسان و مربیان هنری کانون فارس سخن می گفت، خاطر نشان کرد: بی تردید شاخص ترین اثری که از هر ملتی برجای می ماند فرهنگ و هنر آن جامعه و ملت است و برای رسیدن به یک فرهنگ متعالی، باید تلاش و کوشش کرد؛ آنچنان که امام علی (ع) می فرماید: "من میراثی سرشارتر از علم و هنر ندیده ام و جلوه و جمالی، دلرباتر از ادب نمی شناسم". برای رسیدن به چنین میراث گرانبهایی که با آن فاصله ها داریم باید تلاش جدی کرد.

عضو شورای توسعه مدیریت کانون فارس در بخش دیگری از سخنانش گفت:حلقه گمشده در تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان، مسائل فرهنگی است. باید اوقات فراغت کودکان و نوجوانان را با توجه به آموزه های دینی و فرهنگ غنی ایران زمین، پر کنیم و باید در تابستان که کودکان و نوجوانان اوقات فراغت بیشتری دارند برای آن ها برنامه ریزی کنیم.

کامرانی در ادامه گفت: دانش آموزان در مدارس ما کمتر از مسائل پرورشی بهره مند می شوند و بیشتر اوقات آنان صرف محفوظات تئوری می شود که بسیاری از آن محتواها در هیچ جایی به درد آنان نمی خورد و فقط وقت و عمر آنان را تلف می کند. بچه ها به جای این که مانند یک رایانه مسائلی را در خود ذخیره کنند باید بتوانند نحوه استفاده از آن ها را بدانند و نتیجه تعلیم تربیت و بازخورد همه فعالیت ها و خروجی کار همه ما تبدیل بشود به انسان های فرهیخته ای در تراز ایران زمین.

معاون فرهنگی کانون فارس در پایان یادآور شد: دوران عمر مسئولیت بسیار کوتاه است و باید که در این فرصت با تمام توان در خدمت کودکان و نوجوانان که سرمایه های اصلی این کشورند خدمت کرد.

کامرانی در پایان خطاب به مربیان هنری گفت: با اندیشه های نو و کارآمد به نیازهای مخاطبین پاسخ دهید و با اخلاق نیک در غنی کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان نقش پر رنگی را ایفا کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =