«از خودم سوال می‌کنم»، یکی از منابع طرح کتاب‌خوان ماه

کتاب‌ «از خودم سوال می‌کنم»، نوشته حامد محقق از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان منابع طرح کتاب‌خوان تیرماه 1397 به علاقه‌مندان مطالعه و کتاب‌خوانی معرفی شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، طرح کتاب‌خوان ماه از سوی نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی کشور اجرا می‌شود و بر اساس آن برای هر ماه 4 عنوان کتاب از بین کتاب‌های تازه منتشر شده، برای اقشار و سلایق گوناگون مردم و در موضوع‌ها و مناسبت‌های متنوع مانند (سبک زندگی ایرانی اسلامی، ازدواج، تربیت فرزند، اخلاق اجتماعی، خانواده، سلامت، کودک و نوجوان، علمی و دینی و...) انتخاب و به منظور ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و تحقق دیگر اهداف طرح، کتاب‌ها در قالب‌ها و روش‌های مختلف نظیر پوستر، خلاصه‌نویسی، کتابچه، فلش و کلیپ، معرفی شده و با محوریت آن 4 کتاب، فعالیت‌های کتاب‌ محور متنوعی مثل جلسات نقد کتاب، مسابقات کتاب‌خوانی و غیره انجام‌ می‌گیرد.

در همین حال علاقه‌مندان برای حضور در جلسات نشست کتاب‌خوان می‌توانند به نزدیک‌ترین کتاب‌خانه محل خود مراجعه کنند.

بر همین اساس در طرح کتاب‌خوان تیر ۱۳۹۷ چهار اثر «برگ اضافی» نوشته منصورضابطیان از انتشارات مثلث، «بازی‌های شاد و تأثیرگذار با رویکرد پرورش روان» نوشته باربارا شر و ترجمه منیره نادری از انتشارات صابرین، «سلام روباه قرمز» نوشته اریک کارل و ترجمه مهشید مجتهدزاده از انتشارات قو و «از خودم سوال می‌کنم» به قلم حامد محقق از انتشارات کانون به علاقه‌مندان مطالعه و کتاب‌خوانی معرفی شد.

کتاب‌ «از خودم سوال می‌کنم» دفتر شعری است شامل 19 قطعه شعر نیمایی از حامد محقق. این شعرها برای گروه سنی نوجوان سروده شده و نرجس‌السادات محمدی آن را تصویرگری کرده است. تصاویر زیبایی که به خیال‌انگیزی شعرهای شاعر پیوند می‌خورد و ترکیبی هماهنگ و منسجم می‌آفریند. این کتاب از مجموعه «شعر نوجوان امروز» و از سوی کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان منتشر شده است.

گفتنی است؛ طرح کتاب‌خوان ماه از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی با هدف تبیین منویات رهبر معظّم انقلاب برای ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه، دسترسی همگانی به کتاب، لزوم معرفی کتاب‌های مفید برای پرورش فکری آحاد مختلف مردم جامعه و همچنین ارتقای فضایل اخلاقی و فرهنگ عمومی از طریق مطالعه کتاب‌های مفید و فاخر، در سطح کشور اجرا می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =