کد خبر: 279662
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۰
بازدید 871
کانون عنبرآباد؛پیشرو در زمینه فعالیت‌های علمی

کانون پرورش فکری عنبرآباد با انجام ۱۰‌ها فعالیت‌علمی، در این حوزه پیشگام است.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون کرمان، فعالیت‌های علمی یکی از برنامه‌های مورد علاقه و نیاز مخاطبان درمراکز فرهنگی هنری کانون است و اهمیت و جایگاه این‌گونه فعالیت‌ها و تاثیرگذاری آن در جذب مخاطب بر کسی پوشیده نیست.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان نیز همواره تلاش کرده است با یافتن دلایل عدم رونق فعالیت‌های علمی در مراکز و ارائه راه‌کارهای مناسب وعملیاتی در این زمینه، فضایی را برای بروز خلاقیت و ایده‌های جدید در بین مربیان و اعضا ایجاد کند.

در این میان، مرکز فرهنگی هنری کانون عنبرآباد از جمله مراکزی در کرمان است که فعالیت‌های علمی خود را از سال ۹۳ با نگاهی نو و کاربردی رونق بخشیده  و تا کنون فعالیت‌های متنوعی را در زمینه‌ی علوم زیستی، علوم پایه و نجوم در این مرکز انجام داده است.

بنا بر این گزارش، طی این مدت، ۱۰ها فعالیت علمی با مشارکت مستمر اعضا در کانون پرورش فکری عنبرآباد اجرا شده است که از جمله آن می‌توان به تقسیم بندی و دفن زباله ها وچگونگی تجزیه آن در طبیعت، بررسی زندگی اجتماعی حشرات از جمله مورچه‌ها و زنبور عسل، پخت نان با هدف آشنایی اعضا با فرآیند تخمیر، حضوردر طبیعت و آشنایی ملموس‌تر اعضا با چرخه‌ی زندگی گیاهان و جانوران، تقسیم بندی مجموعه‌های طبیعی از جمله برگ‌ها و حشرات، تخریب دندان در نوشابه، جمع‌آوری گیاهان دارویی، آشنایی با مراحل رشد گیاهان، بررسی کپک نان، آشنایی با سیارات منظومه شمسی و ... اشاره کرد.

دراین مسیر و برای پیشبرد اهداف علمی در مرکز، به دانش مربیان و کتابهای موجود اکتفا نشده است و مربیان کانون ازدانش و نظرات کارشناسان سایر ارگان‌ها از جمله اداره محیط زیست، منابع طبیعی، اداره دامپزشکی، کتابخانه عمومی، مدیریت جهاد کشاورزی و مرکز تحقیقات شهرستان جیرفت نیز برای رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب بهره برده‌اند.

حضورعقاب طلایی مهاجر توسط کارشناسان محیط زیست در مرکز، تشریح بیماری های مشترک انسان و دام با همکاری اداره دامپزشکی، برگزاری جشنواره نقاشی با موضوع "من محیط زیست و منابع طبیعی‌ام را دوست دارم" با همکاری اداره محیط زیست و منابع طبیعی شهرستان، اردوی علمی اعضا در مرکز تحقیقات کشاورزی جیرفت در زمینه تاکسی‌درمی جانوران، اردوی علمی اعضا در مرکز جیرفت و بازدید از تلسکوپ مرکز و فعالیتهای نجوم از جمله اقدامات مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عنبرآباد با دیگر دستگاه‌های اجرایی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =