تشریح برنامه‌های تابستانه کانون استان اردبیل در گفتگوی اختصاصی با ایسنا

هاجر جمادیه مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل از تدارک برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری، ادبی در قالب ۲۴ مرکز، کتابخانه‌های سیار شهری، روستایی و پستی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان اردبیل، هاجر جمادیه در گفتگوی اختصاصی با ایسنا، منطقه اردبیل اظهار کرد: ما در تابستان امسال فعالیت‌های متنوعی را از قبیل نقاشی، کاردستی، پویانمایی، موسیقی، سفالگری، نمایش عروسکی، رباتیک، هنرهای دستی، نمایش‌ خلاق و ... برای کودکان و نوجوانان تدارک دیده‌ایم تا در یک فضای تربیتی سالم بتوانند از آموزش‌ها و مهارت‌های لازم بهره‌مند شوند.

وی بابیان اینکه از هفته آینده با برگزاری جشن در مراکز کانون استان، فعالیت‌های تابستانی آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: ما برای کودکان و نوجوانان اردوهای شهرستانی را نیز تدارک دیده‌ایم به‌طوری‌که منتخبان این اردوها و اعضای موفق در حوزه‌های مختلف فرهنگی هنری و ادبی می‌توانند در اردوهای استانی نیز شرکت کنند که سال قبل برای پسران این اردو در منطقه‌ی گردشگری ازناو شهرستان خلخال برگزار شد و امسال این اردو ویژه دختران خواهد بود.

مدیرکل کانون استان اردبیل درعین‌حال افزود: دیدار با نخبگان و بزرگان شهر نیز در اولویت برنامه‌ریزی‌های کانون است که سال گذشته موفق شدیم شاعر و نویسنده توانای اردبیلی استاد شاهی را به کودکان معرفی کنیم و در کنار آن امسال نیز سعی خواهیم کرد تا کودکان و نوجوانان را با مفاخر و چهره‌های شاخص این استان بیشتر آشنا کنیم.

جمادیه همچنین از تدارک انواع بازی‌های فکری و برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای متعدد بازی‌های بومی و محلی با تکیه بر فرهنگ و آداب‌ورسوم هر منطقه خبر داد و بیان کرد: جشنواره نمایش عروسکی نیز در تابستان برگزار خواهد شد و در کنار آن زمینه برای آغاز بیست و یکمین جشنواره قصه‌گویی در سطح شهرستان، استان و منطقه‌ای فراهم می‌شود.

وی بابیان اینکه جشنواره قصه‌گویی در سال جاری و در مراحل مختلف از تابستان شروع‌شده و در پاییز مرحله استانی و زمستان مرحله کشوری و بین‌المللی آن برگزار خواهد شد، اظهار کرد: سال قبل در بخش منطقه‌ای شاهد درخشش قصه‌گویان استان بودیم به‌طوری‌که ۴ نفر از آن‌ها در منطقه یک موفق به کسب رتبه شدند و در مرحله بین‌المللی نیز پریسا صدائی آذر موفق شد در بین منتخبان قرار گیرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل همچنین به برپائی چندین نمایشگاه نظیر جشن‌های سرزمین من و همچنین جشن‌های محلی برای کودکان و نوجوانان در منطقه پارس‌آباد اشاره و خاطرنشان کرد: امسال در گرامیداشت هفته اردبیل کانون فعال‌تر از گذشته حاضر خواهد شد و در بخش‌های نقاشی، خوشنویسی و سفال شاهد رقابت کودکان و نوجوانان خواهیم بود.

جمادیه ادامه داد: خانواده‌ها باید به معنای واقعی به پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان خود بها دهند تا با حضور آن‌ها در یک فضای تربیتی سالم همراه با تخلیه هیجانات ذهنی و روحی آن‌ها در فضاهای با شورونشاط زمینه آمادگی و تعالی و پرورش آن‌ها در بهترین شرایط فراهم شود.

وی اضافه کرد: نباید خانواده‌ها احساس کنند که تنها با ذهن خلاق کودکان در بخش ریاضی و علوم می‌توانند به پیشرفت آن‌ها کمک کنند، درحالی‌که با مشارکت دادن آن‌ها در کارگاه‌های فرهنگی و هنری بهتر و بیشتر می‌توانیم اهداف خود را تحقق‌بخشیم.

این مدیر فرهنگی بابیان اینکه موقعیت شغلی مناسب برای فرزندانمان تدارک ببینیم، تأکید کرد: باید مهارت‌های شغلی وزندگی را از همین دوره کودکی و نوجوانی یاد دهیم تا با مواجهه با کمترین و کوچک‌ترین مشکل از زندگی مأیوس و دلسرد نشده بلکه با سرزندگی و شورونشاط درصحنه‌های مختلف حضور پیدا کنند.

وی به موفقیت‌های سال ۹۶ کانون در قالب جشنواره قصه‌گوئی بین‌المللی و جشنواره رضوی اشاره وی اظهار کرد: درمجموع ۲۴ مقام در این جشنواره‌ها و رویدادهای بین‌المللی به‌ویژه جشنواره رضوی نصیب کانون استان شد و در بخش پویانمایی موفق شدیم دو پویانمایی شایسته را تولید و در این رویداد مورداستفاده قرار دهیم.

جمادیه یادآورشد: در بخش فیلم کوتاه نیز توانمندی این استان به ویژه کودکان و نوجوانان بسیار مناسب است و ما در تابستان امسال با همراهی کودکان و نوجوانان تلاش می‌کنیم تا فیلم‌های مناسبی تولید و روانه رویدادهای ملی و بین‌المللی کنیم.  

جمادیه به افتخارات چهار نفر از کودکان و نوجوانان استان در قالب مسابقات بین‌المللی رباتیک نیز اشاره و تصریح کرد: سه نفر از این افراد مقام‌های بین‌المللی کسب کردند و امیدواریم در سال جاری نیز این موفقیت‌ها تداوم یابد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در پایان افزود: در سال جاری اولویت ما ترمیم و مناسب‌سازی خودروهای سیار روستایی است که قطعاً با همکاری فرمانداری‌ها در شهرهای مختلف تلاش خواهیم کرد تا به این رسالت خود عمل کنیم و کتابخانه‌های سیار روستایی را که پیام‌آور علم و ادب برای کودکان و نوجوانان مناطق محروم هستند در راستای آشنایی آن‌ها با کتاب به‌عنوان «یار مهربان» اقدام عملی را به انجام برسانیم.

شایان‌ذکر است، فعالیت کارگاه‌های تابستانی برای کودکان و نوجوانان از روز ۹ تیر ۹۷ در مراکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل آغاز خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =