کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی ۲۰ هزار عضو دارد

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی گفت: درحال حاضر ۲۰ هزار عضو داریم که می‌توانند از فعالیت‌های ما بهره ببرند، ۳۰ درصد از مراکز روستایی هستند.

جهانبخش قنبری گفت : با اشاره به وجود 50 مرکز ثابت، سیار، پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  در تمامی شهرستان‌های استان فعال هستند، اظهار داشت: این 50 مرکز در تمامی ایام سال آماده خدمت‌رسانی به کودکان و نوجوانان هستند.

وی افزود: این خدمات به کودکان و نوجوانان از سن 6 تا 17 سال ارائه می‌شود و فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی، اسلامی و فعالیت‌های ویژه را هم درنظر گرفته‌ایم، ماهیت کار کانون پرورش فکری، اوقات فراغتی بوده و پر کردن مطلوب اوقات فراغت از اهداف کانون است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی تصریح کرد: بخشی از اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در حین سال تحصیلی است، اما عمده وقت آزاد بچه‌ها در ایام تابستان است که  از اسفندماه 96 برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده و از فروردین‌ماه 97 کلاس‌ها، کارگاه‌های فرهنگی و ادبی و هنری را به خانواده‌ها اعلام کرده‌ایم.

قنبری خاطرنشان کرد: شروع کلاس‌ها از زمان تعطیل شدن مدارس به صورت رسمی آغاز شده و تا پایان شهریورماه هم کلاس‌ها ادامه دارد، با شروع سال تحصیلی جدید برنامه‌های مرتبط با آن را داریم.

وی افزود: همه‌ی کودکان و نوجوانان 6 تا 17 سال چه دختر و پسر می‌توانند در کلاس‌ها ثبت نام کنند، درحال حاضر 20 هزار عضو داریم که می‌توانند از فعالیت‌های ما بهره ببرند، 30 درصد از مراکز روستایی هستند و 50 درصد مراکز شهری هم در مناطق حاشیه‌نشین شهرها و مناطقی که از نظر اقتصادی ضعیف‌تر هستند قرار دارند.

رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی تصریح کرد: فعالیت‌های کانون، فعالیت‌های تخصصی است و به‌سبب قدمت کانون پرورشی فکری، وجود مربیان در کانون، همچنین امکانات تخصصی که دراختیار داریم و برنامه‌هایی که از پیش طراحی شده و برنامه‌هایی که پیش‌بینی شده‌اند، آمادگی ارائه خدمات برای کودکان و نوجوانان را داریم.

کودکان و نوجوانان مناطق حاشیه‌نشین از تخفیفات کانون پرورش فکری بهره‌مند می‌شوند

قنبری عنوان کرد: هیچ محدودیتی برای کودکان و نوجوانان در بحث ورود به کانون‎‌ها نداریم، کودکان و نوجوانان حاشیه‌نشین، از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در زمینه استفاده از کلاس‌ها تخفیفات مطلوبی را دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به تجهیز کردن مرکز علوم و نجوم شماره 4 واقع در پارک امیرکبیر گفت: ساعت کار همه مراکز علوم و نجوم از ساعت 8 تا 14 است، تمامی مراکز آمادگی لازم را دارند تا پذیرای کودکان و نوجوانانی باشند که علاقه‌مند کارهای نجومی هستند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی افزود: حق عضویت در این مراکز بسیار ناچیز بوده و حق عضویت وابسته به شهرهای مختلف، متفاوت است، در استان مرکزی هم حق عضویت برای یک سال از 6 هزار تومان تا 30 هزار تومان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =