کد خبر: 279702
تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴
قدمگاه عشق

برگزیدگان استانی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام‌رضا(ع) معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، برگزیدگان مرحله استانی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام‌رضا(ع) انتخاب و به دبیرخانه مرکزی این جشنواره معرفی شدند.

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام‌رضا علیه‌السلام، فرصت مغتنمی است تا ضمن ترویج فرهنگ رضوی، رویکرد جشنواره را به سمت مطالعه و بررسی کودکان و نوجوانان نسبت به وقایع و سبک زندگی امام رضا(ع) از کودکی تا شهادت؛ مروری بر سفر ایشان از مدینه به ایران و استقرارشان در مرکز خلافت، یعنی مرو(خراسان) در جایگاه ولایتعهدی سوق داده و اخلاق رضوی را در وجود آنان نهادینه نماید.

محورهای موضوعی این جشنواره که با هدف توسعه مفاهیم فرهنگی و معارف رضوی در میان نسل امروز، برگزار شد به سبک زندگی امام رضا(ع)، ترویج و تبیین سبک زندگی ایرانی- اسلامی با تکیه بر فرهنگ رضوی و توجه به مصادیقی چون محبت اهل بیت، هویت دینی، گذشت و ایثار تاکید دارد.  

در این جشنواره که یکی از رویدادهای مهم دینی و مذهبی به شمار می‌آید، علاقه‌مندان در بخش‌های مختلف چون؛ پژوهش اعضا، کتابسازی، کاردستی، تمبرپستی و کارت‌پستال سازی، نامه‌ای به امام رضا، خاطرات زیارت، سرود به رقابت پرداختند.

از میان ۶۲۰ نفر از شرکت‌کنندگان این جشنواره، بیش از ۴۷۰ اثر در مراکز کانون استان جمع‌آوری شده است که پس از بررسی و داوری، ۱۱۵ اثر برگزیده استانی شناخته و به دبیرخانه مرکزی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام‌رضا علیه‌السلام ارسال شد.

گفتنی است؛ هم‌زمان با دهه کرامت از برگزیدگان استانی و کشوری این جشنواره تجلیل به عمل خواهد آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =