کد خبر: 279703
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸
گرامی‌داشت استاد خوشنویسی مراکز مشهد

اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره۴ مشهد در آخرین روز از روزهای فصل بهار مراسم تکریم از خدمات صادقانه حوریه صفرلی استاد خوشنویسی مراکز کانون مشهد را برگزار کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، در سی‌ویکمین روز از خرداد ماه۱۳۹۷، بیش از ۶۰ عضو کودک و نوجوان ضمن قدردانی از زحمات حوریه صفرلی مربی خوشنویسی مراکز مشهد، در آخرین کارگاه خوشنویسی این هنرمند توانا شرکت کردند.

حوریه صفرلی که بیش از ۲۰ سال سابقه حضور در مراکز کانون مشهد را در کارنامه هنری خود دارد، از سال ۱۳۷۷ خوشنویسی را آغاز و در سال ۱۳۹۲ کتابی با عنوان «خودآموز صفرلی» در رابطه با آموزش خط نستعلیق و خط تحریری چاپ کرد.

وی همچنین در سال ۱۳۹۵ گزیده مناجات خواجه عبدالله انصاری را به رشته تحریر در آورد و آثار خود را در نمایشگاه‌های داخل و خارج از کشور در معرض دید علاقه‌مندان قرار داد که برخی از آثار او در کتاب «زنان خوشنویس» و کتاب‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ رسیده است.   

این استاد خوشنویسی در زمان حضور خود در مراکز کانون توانست بیش از ۲۰۰ هنرجو خود را به مرحله کسب رتبه ممتاز هدایت کند و در این برهه از زمان که تصمیم دارد به مدت یک‌سال به فعالیت‌های پژوهشی خود بپردازد، سکان کارگاه‌های خوشنویسی خود را در کانون به دستان هنرمند شاگردان قدیم خود که اینک جزء صاحب‌نظران این حوزه به شمار می‌آیند می‌سپارد.  

اعضا و مربیان و کارشناسان فرهنگی استان در این مراسم، ضمن تقدیر از این استاد هنرمند، برای او بهترین رزوها و موفقیت‌ها را آرزو کردند و منتظر بازگشت او به مراکز کانون می‌مانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =