کد خبر: 279721
تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳
تابستان به یادماندنی

مرکز فرهنگی هنری شماره۴ مشهد در تابستان ۹۷ کارگاه‌های ویژه نوجوانان را برگزار می‌کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، مرکز فرهنگی هنری شماره ۴ مشهد به منظور پرورش فکر و شکوفایی استعدادهای فردی نوجوانان در محیطی سالم و با نشاط، کارگاه‌های ویژه تابستان را برنامه‌ریزی و برگزار خواهد کرد.

معصومه موسویان مربی مسوول مرکز با اعلام این خبر گفت: ماکت‌سازی، سوخت‌نگار، کافه نقادان، تئاتر عروسکی، انجمن پژوهشگران و انجمن منتقدان از جمله برنامه‌هایی است که اعضای نوجوان مرکز فرهنگی هنری شماره ۴ مشهد در تابستان امسال می‌توانند از آن بهره برند.

مربی مسوول مرکز با تاکید بر کتاب‌ محور بودن کلیه فعالیت‌ها گفت: در انتخاب این کارگاه‌ها تلاش داریم تا ضمن ایجاد روحیه مشارکت و همکاری، حضور حداکثری نوجوانان را داشته باشیم و به پرورش مهارت‌های گوناگون چون تقویت تفکر انتقادی، پرورش خلاقیت، تقویت حس اعتماد به نفس و تقویت مهارت‌های دستی و هنری  در اعضا توجه ویژه شده است.

موسویان در معرفی اجمالی کارگاه‌ها گفت: در کارگاه «ماکت‌سازی» اعضا با هدایت مربی فرهنگی مرکز، به تهیه ماکت‌های حجیم برای تولید تئاتر می‌پردازند. آن‌ها در این کارگاه شخصیت‌های یکی از کتاب‌های داستان کودکان را انتخاب و ماکت آن را برای اجرای نمایش تهیه می‌کنند.

«سوخت‌نگار» عنوان کارگاه هنری است که اعضا طرحی را بر روی چوب رسم و با کمک ابزار مناسب، آن را حکاکی می‌کنند. نوجوانان مرکز در «کافه نقادان» به نقد و بررسی کتاب‌های مشخص از یک نویسنده خاص خواهند پرداخت. انجمن پژوهشگران در فصل تابستان به انجام کار پژوهشی در دو حوزه موسیقی و فعالیت‌های دینی می‌پردازند و در بخش «انجمن منتقدان»، نقد و بررسی فیلم و معرفی شخصیت‌های مطرح در حوزه سینما در برنامه‌ریزی تابستان گنجانده شده است.

موسویان به آخرین کارگاه مرکز که در فصل تابستان به صورت ویژه برگزار خواهد شد، اشاره کرد و گفت: تئاتر عروسکی از دیگر فعالیت‌های جذاب مرکز است که قریب به یک‌سال کار خود را شروع کرده است. اعضای این کارگاه در حال آماده‌سازی تئاتر عروسکی با عنوان «کبوتران حرم» به موضوع سفر امام‌رضا(ع) به شهر مشهد را به نمایش در می‌آورد و این تئاتر هم‌زمان با میلاد امام مهربانی‌ها به اکران خواهد رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =