کارگاه بازآفرینی متون کهن در کانون بجنورد برپا شد

کارگاهی با عنوان بازآفرینی متون کهن در آستانه روز ملی ادبیات کودک و نوجوان در مرکز فرهنگی‌هنری شماره 2 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بجنورد در استان خراسان شمالی برگزار شد.

 به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این کارگاه ادبی اعضا و مربیان کانون زیر نظر حسن اسعدی مدرس دانشگاه و پژوهش‌گر ادبیات عامه با شیوه‌های بازآفرینی متون کهن فارسی آشنا شدند.

اسعدی در این کارگاه گفت: برای خلق آثر ادبی نباید تنها به تحصیلات آکادمیک بسنده کرد و ذوق و استعداد ادبی وی با اشاره به این‌که ادبیات فارسی پیشینه و قدمت بالایی دارد افزود: می‌توان از این ویژگی برای ادبیات کودک و نوجوان بهره گرفت.

این پژوهش‌گر در ادامه به نمونه‌هایی از داستان‌ها و فیلم‌نامه‌های بازآفرینی شده اشاره و خاطرنشان کرد: بدون شک تمام متون ادبی فارسی قابلیت بازنویسی برای بچه‌ها را دارد و از این طریق می‌توان اسطوره‌های نامدار فارسی را به کودکان و نوجوانان معرفی کرد.

وی خطاب به نوجوانان عنوان کرد: بازآفرینی اثر ادبی نیاز به خلاقیت دارد و از آن مهم‌تر این‌که باید به نیازها و علایق مخاطب امروزی اشراف داشت تا آثار خلق شده مورد توجه مخاطب قرار بگیرد.

گفتنی است: در این ویژه‌برنامه که به مناسبت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان برگزار شد، شخصیت «مهدی آذر یزدی» نویسنده کودک و نوجوان نیز معرفی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =