امضای تفاهم نامه همکاری بین اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اداره کل پست کردستان

به منظور استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات متقابل، تفاهم‌نامه همکاری در حوزه‌ی کار کودک و نوجوان بین کانون پرورش فکری و اداره‌کل پست استان منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان، این تفاهم نامه در ادامه دیدار مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تاریخ 20 اردیبهشت 1397 از پست کردستان ،در دفتر مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان کردستان صورت گرفت .

این تفاهم نامه با هدف آموزش های پایه فرهنگ استفاده از خدمات پستی بویژه نامه نگاری و شیوه های صحیح آدرس نویسی در بستر آموزش مکاتبه ای ادبی و هنری و اموزش مسقیم هنر آموزان کانون توسط کارشناسان دو اداره و بازدید هنر آموزان از پست کردستان و همکاری درجهت آموزش جمع آوری کلکسیونهای تمبر و چاپ تمبر یادگاری در مناستهای مختلف و شیوه های طراحی تمبر در قسمتهای نقاشی و گرافیک کانون و نصب یک صندوق پستی درمحل کانون برای مکاتبات و آموزشهای استفاده از صندوقهای پستی منعقد شد.

در ابتدای این دیدار سهیلا شیخی مدیرکل کانون با ابراز رضایت از همکاری پست و نیازی که کانون در راه ارتباط با مخاطبین خود بخصوص در مناطق دور دست و محروم دارد خدمات پستی بخصوص بخش مکاتبات و تمبر را دارای ارزش بالای فرهنگی با توجه به پیشینه آن و نیاز امروز  از آمادگی کانون برای توسعه همکاریها و آموزش خدمات پستی اعلام آمادگی نمود و از تفاهم نامه موجود ابراز خرسندی نمود و خواهان توسعه این همکاریها شد .

شیخی در ادامه افزود:دعوت کودکان ونوجوانان به نوشتن نامه ونامه نگاری ، دراین جهانی که پراز تکنولوژی های جدید است ، کاری ارزشمند است چرا که نوشتن نامه و محفوظات ذهنی با دست علاوه برتقویت مهارت های شناختی ، افزایش تمرکز به بهبود خلاقیت وحافظه هم کمک می کند. قطعاٌ در خانواده هرکدام از ما نامه هایی در سالهایی نه چندان دور رد وبدل شده است که حالا با ایجاد احساس آرامش برای ما یادآوری می شود وچه بهتر است که انتقال دهنده ی همین حس در بین کودکان ونوجوانان امروز باشیم چرا که یکی از اصلی ترین اهداف ما ترویج فرهنگ نامه وشناسایی استعداد های ادبی ئبستر سازی برای آموزش ادبیات از طریق نامه نویسی است.

وی خاطر نشان ساخت:تفاهم نامه ی بین کانون واداره پست در واقع آغازی برای انجام فعالیت هایی مشترک در راستای پیشبرد اهداف فرهنگی هر دو سازمان خواهد بود تا دراجرایی وعملیاتی کردن برنامه ها از امکانات وظرفیت های ممکن در هر دو سازمان بهره گرفته شود . این برنامه ها می تواند در قالب بازدید های گروهی کودکان ونوجوانان از اداره پست وکلسیون های تمبر شرکت در کارگاه های نامه نویسی اتفاق بیافتد.

در ادامه این دیدار شهاب وحیدیان مدیرکل پست استان کردستان با اشاره به نقش ارتباطی پست در حوزه های علمی وفرهنگی و هنری و مطبوعات و....در طی سالیان متمادی ، تمبر پستی را نیز سفیر ی با دارای ارز ش بالای فرهنگی دانست با توجه به آمدن فن آوریهای نوین در عرصه های مهم ارتباطات پست و تمبر را در جایگاهی مهم و بخشی از نیاز جامعه و به عنوان یکی از مولفه های توسعه دانست و از مدیریت وکارکنان کانون به خاطر حسن ظن و توجه به خدمات ارزشمند پست  تقدیرنمود.

در پایان این جلسه پس از امضای تفاهم نامه تمبر شخصی با آرم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از طرف مدیرکل پست کردستان به مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان اهداء گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =