کد خبر: 279889
تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۱
بازدید 1306
کارشناس کانون تهران، داور جایزه پروین اعتصامی

داوری بخش شعر هشتمین جایزه پروین اعتصامی در سال ۹۷ را " مهرنوش قربانعلی" کارشناس مسئول ادبی کانون استان تهران و دو داور دیگر بر عهده داشتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، هشتمین دوره جایزه ادبی پروین اعتصامی باهدف بزرگداشت جایگاه شاعر نامدار ایران پروین اعتصامی و نیز تقدیر از زنان ادیب و پژوهشگر در عرصه زبان و ادبیات فارسی از سوی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

بنا براین گزارش، در این رویداد کتاب‌های تألیفی و ترجمه زنان با محوریت شعر، داستان، پژوهش ادبی و... توسط هیئت‌داوران مورد ارزیابی قرار گرفت که در این میان "مهرنوش قربانعلی" کارشناس مسئول کانون استان، یکی از داوران بخش شعر این مسابقه بود. همچنین اسماعیل امینی شاعر و پژوهشگر و لیلا کرد بچه شاعر و پژوهشگر ادبی نیز دیگر داوران این بخش از مسابقه بودند.

قربانعلی شاعر و پژوهشگر ادبی پیش‌تر عضو هیئت علمی هشتمین جشنواره شعر فجر سال ۹۳، داوری کتاب سال دفتر شعر جوان (جایزه قیصر امین پور) سال ۸۹ و داوری هفتمین جشنواره کشوری شب های شهریور را در کارنامه خود داشته است.

این در حالی است که دو کتاب «خداحافظی در خیابان پاییز» سروده مریم اسلامی و «کلید کلید، دسته کلید» سروده اکرم کشایی که توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ رسیده در فهرست نامزدهای بخش ادبیات کودک و نوجوان قرار داشت.

گفتنی است ژاله آموزگار پژوهشگر فرهنگ و زبان‌های باستانی، امیر بانو کریمی استاد ادبیات فارسی و متخصص در سبک هندی، راضیه تجار داستان‌نویس، مریم جلالی شاعر، منتقد ادبی و استاد دانشگاه و سودابه فضائلی نویسنده، مترجم و پژوهشگر، به عنوان اعضای هیئت‌علمی هشتمین دوره جایزه ادبی پروین اعتصامی بودند.

جایزه ادبی «پروین اعتصامی» از سال ۱۳۸۳ باهدف بزرگداشت پروین اعتصامی و ترویج و تقویت زبان فارسی و معرفی چهره‌های شاخص زنان ادیب و پژوهشگر همه‌ساله در سالروز تولد پروین اعتصامی اهدا می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =