اجرام آسمانی در شوش رصد می‌شود

کودکان و نوجوانان ساکن شوش هم‌زمان با آغاز سفر آسمان‌نمای سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان به این شهرستان، اجرام آسمانی را رصد می‌کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، زینب چمانی مسئول مرکز فرهنگی هنری شوش کانون خوزستان با اعلام این خبر گفت: اعضای کانون شوش به همراه والدین خود هم‌زمان با آغاز فعالیت‌های تابستانی این نهاد فرهنگی و سفر آسمان‌نمای سیار کانون خوزستان به این شهرستان، شب‌ها در این مرکز اجرام آسمانی را رصد می‌کنند.

وی افزود: در نخستین برنامه رصد سیارات که با حضور 60 کودک و نوجوان و والدین آن‌ها در محوطه مرکز فرهنگی هنری شوش برگزار شد؛ شرکت‌کنندگان با سیاره‌های زحل و مشتری و همچنین صورت‌های فلکی در آسمان نمای کانون آشنا شدند و در ادامه به‌وسیله تلسکوپ، آن‌ها را رصد کردند.

چمانی با اشاره به این‌که مربیان کانون با انجام فعالیت نجوم و حضور آسمان‌نمای سیار کانون خوزستان، تابستان امسال میزبان کودکان و نوجوانان و خانواده‌های آن‌ها خواهند بود تأکید کرد: ما در کانون با اجرای فعالیت‌های علمی به دنبال آن هستیم تا ضمن پرورش کودکان و نوجوانان روحیه تحقیق و جستجوگری درباره‌ی نظام هستی و نحوه استفاده بهینه از مخلوقات را در آن‌ها تقویت کنیم.

این مسئول فرهنگی یادآور شد: آسمان‌نما کانون خوزستان در اولین سفر استانی خود در شهرستان شوش حضور دارد و کودکان و نوجوانان ساکن شوش با حضور در مرکز فرهنگی هنری کانون و آسمان‌نما در این شهرستان، با تعریف، اهداف و دست آوردهای علمی به‌ویژه علم نجوم، مفاهیم و اصطلاحات علم نجوم همچون کره آسمان، کهکشان و اجرام کیهانی، منظومه شمسی، حرکت اجرام سماوی، صورت‌های فلکی، و دیگر مفاهیم علمی مانند سیاهچاله‌ها، کلیات و ساختار ستارگان آشنا شده و مهارت‌های خود را در استفاده از ابزارهای نجومی و یافتن اجرام آسمانی افزایش می‌دهند.

وی یادآور شد: فعالیت نجوم یکی از برنامه‌های جذاب در کانون است که بچه‌ها با کسب تجربه‌های نجومی بیشتر در کانون درک بهتری از دنیای طبیعی و بینش دینی به این دنیا و اتفاقات آن به دست می‌آورند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =