گرامیداشت روز ادبیات کودک و نوجوان

گرامیداشت «روز ادبیات کودک و نوجوان» زادروز مهدی آذریزدی در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نمین و یک کوثر با برنامه‌های متنوع همراه بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری اردبیل، «روز ادبیات کودک و نوجوان» زادروز استاد مهدی آذریزدی در مراکز کانون پرورش فکری نمین و یک کوثر گرامی داشته شد.

بر اساس این گزارش، کانون نمین هم‌زمان با گرامی داشت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان و همچنین سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) ویژه‌برنامه‌ای را با حضور اعضای مرکز برگزار کرد.

در این برنامه، مربیان به معرفی شخصیت حضرت امام جعفر صادق(ع)، زندگی و شهادت ایشان پرداختند و در ادامه، شخصیت استاد مهدی آذریزدی و آثار ارزنده‌ی او به‌عنوان پدر ادبیات کودک و نوجوان ایران به‌ویژه سری کتاب‌های «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» برای اعضا معرفی شد.

اجرای فعالیت‌های مختلف ازجمله: نوشتن متن ادبی، کاردستی، معرفی شخصیت، خوشنویسی، معرفی وقایع و ایام، روخوانی کتاب و... از برنامه‌های بود که در این روز برگزار شد. 

همچنین به مناسبت گرامیداشت زادروز مهدی آذریزدی (روز ادبیات کودک و نوجوان) در مرکز یک کانون کوثر برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری و ادبی برگزار شد.

در این برنامه‌ها، اعضای مرکز باشخصیت، آثار و زندگینامه‌ی مهدی آذریزدی آشنا شدند و کتاب ۸ جلدی «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» برای اعضا معرفی‌شده و نمونه‌ای از داستان این کتاب با اعضا روخوانی شد.

گفتنی است، مهدی آذریزدی در ۲۷ اسفندماه سال ۱۳۰۰ در محله‌ی‌ خرمشاه یزد متولد شد و با انتشار بیش از۲۰ عنوان کتاب در زمینه ادبیات کودک و نوجوان، پرشمارترین نویسنده تاریخ در این حوزه از ادبیات شد.

وی در سال ۱۳۴۳ به سبب نگارش کتاب «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» از سوی «سازمان جهانی یونسکو» به دریافت جایزه نائل آمد.

ازجمله آثار انتشاریافته از آذریزدی می‌توان به قصه‌های تازه از کتاب‌های کهن، گربه‌ی ناقلا، گربه‌ی تنبل، مثنوی برای بچه‌ها، مجموعه قصه‌های ساده و تصحیح مثنوی برای بزرگ‌سالان، حکایت منظومی به نام «شعر قند و عسل» و همچنین دو کتاب آموزشی به نام خودآموز عکاسی و خودآموز شطرنج اشاره کرد.   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =