کد خبر: 279937
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵
سارا روستاپور کودکان را با نمایش عروسکی آشنا می‌کند

کارگاه نمایش عروسکی ویژه‌ی کودکان یکی از کارگاه‌های تابستانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که، امسال از سوی سارا روستاپور برگزار می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، به گفته‌ی این چهره‌ی آشنای تلویزیونی کارگاه نمایش عروسکی ویژه‌ی کودکان است و برای آشنایی آن‌ها با مفهوم عروسک و نمایش عروسکی برگزار می‌شود.

روستاپور که مدرک کارشناسی ارشد نمایش عروسکی دارد در این رابطه می‌گوید: من می‌خواهم به کودکان یاد بدهم که عروسک چیست، آیا تنها چیزی که ما از اسباب‌بازی‌فروشی می‌خریم عروسک است و یا هر آن‌چه که بتوانیم به واسطه‌ی آن نمایش طراحی کنیم و به جسمی جان دهیم می‌تواند عروسک باشد.

او معتقد است حتی یک لیوان یا یک بطری آب معدنی هم می‌تواند نقش عروسک را بازی کند و به‌همین‌خاطر هم او می‌خواهد درباره‌ی این مفاهیم با بچه‌ها صحبت کند تا با جست‌وجوگری و تیزبینی جهان پیرامون‌شان را تجربه کنند.

به گفته‌ی مربی این کارگاه قرار است بچه‌ها بفهمند که می‌توان با اشیای مختلف به عنوان عروسک بازی کرد، ارتباط گرفت و حتی درباره‌ی مسائل روزمره‌ی زندگی به وسیله‌ی آن نمایش کوتاه اجرا کرد. در این کارگاه ساخت عروسک‌های ساده با موادی که در دسترس کودکان است آموزش داده خواهد شد تا آن‌ها یاد بگیرند لازم نیست حتما عروسک را از فروشگاه بخرند، بلکه می‌توانند خود، آن عروسک را بسازند و سرگرم شوند. این‌ها عروسک‌های متفاوتی است که در جهان بی‌همتا است، چون توسط فکر و دست خود بچه‌ها ساخته شده است.

این کارگاه برای کودکان هفت تا 10 سال با هدف تاثیر بر نگاه کودکان و پذیرش تفاوت‌ها برگزار خواهد شد. به گفته‌ی روستاپور کودکان امروز وقت‌شان را در دنیای مجازی می‌گذرانند و ارتباط‌شان با دنیای واقعی کم شده است و به‌همین‌دلیل در فرآیند این کارگاه به صورت غیرمستقیم به آن‌ها آموزش داده می‌شود که با دنیای اطراف‌شان دوست شوند و آن را بیش‌تر بشناسند.

او در این رابطه می‌گوید: خوب است بچه‌ها یاد بگیرند که هر چیزی می‌تواند جان‌دار و متفاوت باشد و در واقع نگاه هر آدمی می‌تواند خاص باشد و جهان تازه‌ای بسازد.

روستاپور با بیان این‌که، از درون این کارگاه فرآیند قصه‌گویی برای بچه‌ها شروع می‌شود و آن‌ها می‌آموزند چگونه داستان بسازند و شخصیت‌پردازی کنند. اضافه کرد: دنیای شخصی کودکان بسیار گسترده و متفاوت است و با رشد استعدادها و توانایی کودکان آن‌ها به خلاقیت و دید متفاوت علاقه‌مند می‌شوند.

گفتنی است که کارگاه‌های تخصصی‌ تابستانی در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان ‌و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =