ویژه برنامه های روز ادبیات کودک و نوجوان در مجتمع فرهنگی هنری سنندج

به مناسبت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان وروز بزرگداشت مهدی آذر یزدی ویژه برنامه های شاد و متنوعی باحضور 70 نفر از اعضای کودک و نوجوان دختر مجتمع فرهنگی هنری سنندج برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان،معاون فرهنگی کانون استان کردستان در ابتدای این مراسم در سخنانی گفت: بنابر پیشنهاد شورای فرهنگ عمومی ۱۸ تیر را به عنوان روز رسمی "ادبیات کودک و نوجوان "در کشور اعلام کرده است. روزی که  مقارن با روز درگذشت مهدی آذریزدی نویسنده و بازنویس خوب کشورمان بود و این روز از سال ۱۳۹۲در تقویم رسمی کشوربه عنوان "روز ادبیات کودک و نوجوان" ثبت شد.

سیروان کنعانی افزود: روز کتاب کودک ونوجوان  فرصت مناسبی جهت آشنا کردن کودکان با کتاب و بهانه‌ای برای ورود کتاب به زندگانی کودکان است.

کنعانی خاطر نشان ساخت:تولید و ارائه در حوزه کودک و نوجوان از تخصصی ترین حوزه های نشر است زیرا احساسی ترین قشر مخاطب این تولیدات است.

وی گفت:ادبیات کودک و نوجوان با تنوع زیادی که در موضوع،محتوا و هدف دارد باید طبق نیاز روز بروزسانی شود و ادبیات  برای هر کودکی از آغوش مادر شروع می شود.

دراین ویژه برنامه از نویسنده و استاد دانشگاه مرجان کامیاب دعوت شد تا در مورد ادبیات کودک و نوجوان چگونه نوشتن و  چگونه خواندن برای اعضا صحبت کند.

این نویسنده کودک و نوجوان به یاد روزهای کودکی خود از قصه و داستانها با اعضا صحبت کرد و از اعضا خواست تا جایی که می توانند بخوانند و گوش دهند  تا بتوانند خوب هم بنویسند .

از برنامه های دیگر این روز مجتمع سنندج نمایشنامه خوانی داستان چشمه ی ماه از داستانهای کلیله  و دمنه توسط اعضا ی کودک ، معرفی شخصیت مهدی آذر یزدی توسط اعضا نوجوان، قصه گویی حاضر جوابی بلبل از مجموعه کتابهای قصه های خوب برای بچه های خوب ،خواندن دومتن از متون کهن توسط اعضای نوجوان با هدف آشنایی اعضا با متون کهن و قدیمی، دف نوازی توسط عضو نوجوان ،نوشتن و  خواندن مقاله در مورد خواستگاه ادبیات کودک و نوجوان توسط اعضا از جمله برنامه های روز ملی ادبیات کودک و نوجوان بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =