کد خبر: 279963
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰
بازدید 787
فعالیت ۶ انجمن ادبی کودک و نوجوان در کرمان

کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کرمان گفت: در حال حاضر ۶ انجمن ادبی کودک و نوجوان در کرمان راه‌اندازی شده است و این انجمن‌ها ۱۵۰ عضو فعال در سراسر استان دارد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون کرمان، طیبه شجاعی با بیان این مطلب گفت: تشکیل انجمن‌های ادبی شعر و داستان آخرین مرحله‌ از فرآیند تجربه ادبیات در میان اعضای برگزیده مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

شجاعی، انجمن ادبی را پل ارتباطی سالم و محکم برای پیوند اعضای خلاق ادبی در کانون پرورش فکری با جامعه‌ی ادبی کشور عنوان و خاطر نشان کرد: نقد و بررسی آثار کودکان و نوجوانان شاعر و نویسنده، ارائه آموزش‌های تخصصی و برگزاری شب شعر و داستان از مهمترین فعالیت‌های انجمن ادبی شعر و داستان در کرمان است.

وی افزود: با آغاز فصل تابستان  و فراغت بیشتر کودکان ونوجوانان دو انجمن تخصصی "شعر ماه" و " داستان مهر" با حضور اعضای ارشد و دانش‌آموزان علاقه‌مند و متقاضی با مسئولیت کارشناس مسوول و کارشناس ادبی مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان به صورت هفتگی تشکیل جلسه می‌دهد.

کارشناس ادبی کانون کرمان با اشاره به این‌که طی این نشست‌ها آثار اعضای ادبی کانون در قالب شعر، داستان و قطعه ادبی خوانش و توسط شرکت‌کنندگان در نشست نقد و بررسی می‌شود، یادآور شد:به لحاظ وسعت و گستردگی استان کرمان و استعدادهای بالقوه‌ای که در مناطق مختلف وجود دارد در حال حاضرعلاوه بر شهر کرمان، انجمن‌های‌ داستان حیاط خلوت در کانون رفسنجان، شعر و داستان رویش  زراوند در زرند، شعر و داستان آفرینش در راور و انجمن داستان آوای قلم در شهربابک با حضور بیش از ۱۵۰ عضو فعال وعلاقه‌مند فعالیت می‌کند.

شجاعی تصریح کرد: انجمن‌های ادبی شعر و داستان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان تلاش دارد با ایجاد فضایی امن برای توسعه و ترویج ادب نقد شدن و نقد کردن در جامعه‌ی کودکان و نوجوانان پدیدآورنده‌ی آثار ادبی و آشنایی آن‌ها با جریان‌های ادبی معاصر و روز دنیا، چهره‌های جوان و خلاق ادبی را با فراهم آوردن امکان حضور آن‌ها در جشنواره‌ها، چاپ آثار در نشریات، برگزاری نشست‌های مستمر ادبی و ... به جامعه ادبی کشور معرفی کند.

بنا بر این گزارش، انجمن ادبی کانون کرمان نخستین بار در سال ۱۳۷۴ تشکیل و در ابتدا با عنوان " نشست نقد و بررسی آثار اعضا" شروع به فعالیت کرد.

این نشست‌ها از سال ۱۳۸۰ با عنوان "انجمن ادبی شعر و داستان" فعالیت خود را ادامه داد و در حال حاضر ۶ انجمن ادبی کودک و نوجوان در استان کرمان فعالیت دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =