فرهنگ زیربنای همه امور است

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، احمدعلی موهبتی معاون استاندار و فرماندار شهرستان تربت‌حیدریه در تاریخ ۱۷ تیرماه سال جاری از مرکز فرهنگی، هنری کانون این شهرستان دیدن کرد.

راحله فرستاده مربی مسوول مرکز در این بازدید، به معرفی سیاست‌ها و برنامه‌های کانون در راستای پرورش فکر و اندیشه کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: در این مرکز، فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی به منظور استعدادیابی و پرورش خلاقیت برگزار می‌شود و به ویژه در ایام تابستان با برپایی کلاس‌های متنوع، فرصت خوبی برای برنامه‌ریزی اوقات فراغت دانش‌آموزان را فراهم می‌آورد.

موهبتی در حاشیه این بازدید و گفت‌وگو با ۶۰ عضو پسر مرکز، به امور فرهنگی به عنوان زیربنای همه امور اجتماعی تاکید کرد و گفت: اگر فرهنگ درست نباشد در مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ضعیف خواهیم بود، بنابراین اگر بخواهیم جامعه پویا و توسعه یافته و پیشرفته‌ای در همه زمینه‌ها داشته باشیم باید زیربنای همه این امورات که فرهنگ است را درست کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش مهم کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جامعه اشاره کرد و افزود: شخصیت یک انسان در کودکی و نوجوانی شکل می‌گیرد، لذا با برنامه‌ریزی درست باید بتوان کودکان و نوجوانان را در مسیر صحیح هدایت کنیم و به آینده خوب آن‌ها امیدوار باشیم.

فرماندار در پایان گفت: تا جایی که امکان داشته باشد جهت برطرف کردن مشکلات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همکاری لازم را با مسوولان این مرکز خواهیم داشت و حمایت لازم را انجام می‌دهیم تا شاهد رشد و شکوفایی استعدادهای کودکان و جوانان این منطقه باشیم و امیدوارم مدیریت مرکز با تعامل و هم‌افزایی بیشتر با سایر ادارات و بخش‌های مرتبط بتوانند فضای مثبتی را ایجاد کنند.

موهبتی در حاشیه این بازدید با حضور در کارگاه قصه‌گویی و گفت‌وگو با اعضای کانون و مربیان بر اهمیت نقش فعالیت‌های کانون بر نظام تعلیم و تربیت اشاره و بر تعامل دستگاه‌های فرهنگی تاکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =