کد خبر: 280009
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵
یک قاچ هندوانه در اسفراین نقد شد

شاعر «یک قاچ هندوانه» از مجموعه شعر نوجوان امروز هم‌زمان با روز ادبیات کودک و نوجوان در میان اعضای مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اسفراین در استان خراسان شمالی حضور یافت.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، زهرا داوری در این دیدار کودکان و نوجوانان را به خوب دیدن، تجربه کردن و خواندن کتاب دعوت کرد.

وی با اشاره به این‌که اگر از تجربه‌ها یادداشت برداری شود می‌تواند منبع گران‌بهایی برای نوشتن باشد افزود: عنصر زبان یکی از عوامل موثر در ارتباط یک کتاب با مخاطب است و اگر مخاطب نتوانند با زبان کتاب ارتباط برقرار کنند هرگز آن را به دیگران نیز معرفی نمی‌کند.

هم‌چنین در این دیدار نازنین عباسی تصویرگر کتاب «یک قاچ هندوانه» از طریق ارتباط تصویری با اعضای مرکز اسفراین سخن گفت.

عباسی با تاکید بر این که تصویرگری یک رشته هنری است و تصویرگر تلاش می‌کند در فرآیند تصویر سازی قصه خودش را روایت کند یادآورشد: هر چه روایت نویسنده و تصویرگر به یک‌دیگر نزدیک‌تر باشد خوانندگان به فهم بهتری از کتاب می‌رسند.

اعضای مرکز اسفراین در گفت‌وگوی مستقیم با نویسنده و تصویرگر کتاب«یک قاچ هندوانه»  بر هم پوشانی شعرها و تصاویر تاکید داشتند و معتقد بودند تصاویر سهم به سزایی در ارتباط خواننده با کتاب داشته است اگر چه نباید سهم سادگی زبان و نزدیکی شعرها به تجربه‌های روزمره  کودکان را در این ارتباط کم اهمیت دانست.

نویسنده و تصویرگر کتاب در پاسخ به این پرسش نوجوانان مبنی بر این که چرا بخش عمده‌ای از شعرها و تصاویر آن دخترانه است؟ بر این باور بودند که تجربه کودکی آن‌ها به عنوان دختر به صورت ناخودآگاه در این مساله سهم عمده‌ای داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =