پرورش فکر و روح در بطن کانون نهفته است

امام جمعه سیرجان گفت: پرورش فکر و روح در بطن کانون پرورش فکری نهفته شده است و برپایی برنامه‌هایی چون جشنواره رضوی فکر کودکان و نوجوانان را به سمت و سوی آموزه‌های دینی سوق می‌دهد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون کرمان، یکصد و چهل برگزیده استانی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (علیه‌السلام) در بخش کودک و نوجوان طی آیینی به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیرجان تجلیل شدند.

بنا بر این گزارش، در این مراسم حجت الاسلام حسینی، امام جمعه سیرجان در سخنانی از تلاش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای نهادینه کردن فرهنگ رضوی در بین کودکان ونوجوانان قدردانی کرد.

وی، عقل، جسم و روح را ۳ بعد وجودی هر انسانی عنوان کرد و گفت: خداوند در قرآن به خلقت انسان اشاره کرده است که باید در آن دقت شود تا عقل و روحمان رشد و پرورش یابد؛ وقتی به نام کانون پرورش فکری توجه کنیم پرورش روح و فکر کودکان در آن نهفته است.

امام جمعه سیرجان با اشاره به این‌که رشد ابعاد وجودی انسان باید هماهنگ و در کنار هم  باشد؛ ادامه داد: وجود مرقد مبارک امام رضا علیه السلام و حضرت معصومه سلام الله علیها در ایران فرصتی است تا خوبی و پاکی را از ائمه بیاموزیم و پیرو آنها باشیم.

محسن روحی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان هم با بیان این‌که جشنواره بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) ویژه کودک و نوجوان ۵ سال متوالی در حال برگزاری است؛ گفت: شانزدهمین جشنواره رضوی کودک و نوجوان در ۸ بخش پژوهش، تمبر و کارت پستال‌سازی، کاردستی، کتاب‌سازی، نامه‌ای به امام، خاطرات زیارت، سرود و پویا نمایی برگزار شد.

روحی خاطر نشان کرد: یک هزار اثر خلق  شده توسط کودکان و  نوجوانان در سه گروه سنی ۸ تا ۱۰ سال، ۱۱ تا ۱۳ سال و ۱۴ تا ۱۸ سال در بخش های مختلف برای دبیرخانه استانی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان ارسال و داوری شد و از این بین ۱۴۰ اثر به عنوان برگزیده استانی جشنواره معرفی شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کرمان، جشنواره امام رضا علیه السلام را فرصتی برای مطالعه و بررسی وقایع و سبک زندگی امام رضا(علیه‌السلام) و آشنایی بیشتر با فرهنگ رضوی دانست و اظهار امیدواری کرد: برگزاری این جشنواره سبب توسعه و ترویج مفاهیم فرهنگی و معارف رضوی در میان کودکان  ونوجوانان شود.

وی همچنین از تلاش مربیان و اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون برای خلق آثار رضوی و از مشارکت امام جمعه و نماینده ولی فقیه، شرکت صنعتی معدنی گل گوهر، شهرداری و ارشاد اسلامی شهرستان سیرجان در برپایی آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان استانی این جشنواره قدردانی کرد.

در این برنامه پرچم حرم امام رضاعلیه السلام  توسط دو نفر از خادمان حرم رضوی در محل اجرای برنامه برافراشته شد؛ ارائه آثار برگزیده، پخش نماهنگ روند برگزاری جشنواره، قصه‌گویی آرام امینی مربی فرهنگی کانون شماره 3 کرمان، اجرای سرود توسط اعضای دختر کانون چترود و تجلیل از برگزیدگان استانی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

در همین حال، به 14 نفر از شرکت‌کنندگان در این مراسم به قید قرعه کمک هزینه سفر به مشهد مقدس اهدا شد.

آیین پایانی و تجلیل از برگزیدگان استانی شانزدهمین جشنواره امام رضا علیه السلام در بخش کودک و نوجوان به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سالن غدیر  سیرجان برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =