گشایش نمایشگاه آثار رضوی درکانون تالش

هم‌زمان با میلاد حضرت معصومه (س) و آغاز دهه‌ی کرامت، نمایشگاه آثار رضوی اعضا و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در مرکز فرهنگی هنری تالش گشایش‌یافت.

به‌گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، طی این آیین که با همراهی اعضا، خانواده‌ها و هم‌چنین جمعی از مسوولان صورت‌گرفت، امام جمعه شهرستان تالش ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر، به نقش و جایگاه زن از منظر دین مبین اسلام و معصومین (ع) اشاره و این جایگاه را رفیع  و والا خواند.

حجت الاسلام محمد امین نقدی، امام جمعه شهرستان تالش

حجّت الاسلام و المسلمین محمد امین نقدی هم‌چنین در مقایسه زنان و دختران کشورهای اسلامی با دیگر ملت‌ها اظهارکرد: آشکارشدن شخصیت‌های انسانی زن در سایه حجاب و پنهان‌سازی زیبایی‌های ظاهری، بهترین هدیه دین مبین اسلام به زنان مسلمان است.

کارشناس آموزش و پژوهش کانون استان گیلان نیز به فعالیت‌های این مجموعه‌ی فرهنگی در زمینه پرورش حس دینی کودکان و نوجوانان اشاره و حضور اعضا و مربیان کانون در جشنواره رضوی را گامی در همین مسیر عنوان‌کرد.

فاطمه جاوید طبع پسند، کارشناس آموزش و پژوهش کانون گیلان

فاطمه جاوید طبع‌پسند هم‌چنین نگاهی ویژه به ‌شخصیت و سیره‌ی عملی حضرت معصومه (س) داشت و شفاعت این معصوم را زمینه‌ساز ورود به بهشت دانست.

بنابراین گزارش، اجرای قصه‌گویی رضوی و خوانش شعر از سوی اعضای کانون و هم‌چنین هنرنمایی گروه سرود مرکز فرهنگی هنری تالش و اجرای سرود توسط گروه هنری سپیدار، ازدیگر برنامه‌های این آیین بود که با تقدیر از ۹ برگزیده جشنواره بین المللی امام رضا (ع) کانون تالش و بازدید حاضران از نمایشگاه آثار برگزیده رضوی همراه‌شد.

گفتنی است شانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در بخش‌های کاردستی، کتاب‌سازی، پژوهش، خاطرات زیارت، نامه‌ای به امام رضا (ع)، سرود، پویانمایی، تمبر و کارت پستال برگزار و بیش از ۳۴۰ اثر برگزیده گروه‌های سنی  ۸تا۱۰، ۱۱تا ۱۳ و ۱۴تا ۱۸ سال به دبیرخانه جشنواره‌ی رضوی در کانون استان گیلان ارسال‌شد.

شایان ذکر است، نمایشگاه آثار برگزیده رضوی اعضا و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان از ساعت ۹ الی ۱۳روزهای ۲۴ تا ۲۷ تیرماه جاری در مرکز فرهنگی هنری تالش واقع در خیابان معلم  این شهرستان پذیرای کودکان، نوجوانان و خانواده‌هاست .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =