" افزایش تعداد مراکز فرهنگی هنری و حضور تریلی نمایش سیار " دو مطالبه‌ی آموزش و پرورش از کانون پرورش فکری

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: ماموریت کانون ایجاد زمینه‌ی رشد و پرورش توان فکری و کشف و شکوفایی استعداد و خلاقیت کودکان و نوجوانان و جهت بخشی به آن‌هاست

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سیستان و بلوچستان، مدیرکل کانون استان در گردهمایی مدیران آموزش و پرورش استان گزارشی از همکاری‌های کانون و آموزش و پرورش در سال تحصیلی گذشته ارایه کرد.

در این گردهمایی، که مدیرکل آموزش و پرورش استان، معاونان و مسئولان آموزش و پرورش شهرستان‌ها حضور داشتند، ابتدا نماهنگی شامل بهره‌مندی دانش آموزان از طرح کانون مدرسه، اهدای کتاب، دیدارها و نشست‌های تخصصی مدیرکل کانون استان با مدیران آموزش و پرورش و حضور کتابخانه‌ی سیار کانون در روستاها و حاشیه‌ی شهرها، حضور دانش آموزان در کانون و... برای حاضران نمایش داده شد.

در بخش دوم مسئولان آموزش و پرورش ضمن تشکر از فعالیت‌های کانون در استان، با توجه به تاثیر حضور کانون، در جنبه‌های گوناگون فرهنگی، هنری و ادبی، بر روی دانش آموزان خواهان ایجاد مراکز فرهنگی هنری در شهرهای بدون کانون شدند.

حضور تریلی سیار و تجهیز کتابخانه‌های روستایی و عشایری با کتاب‌های کانون دیگر مطالبه‌هایی بود که در این گردهمایی مطرح شد.

در ادامه مدیرکل کانون استان با تبریک میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر از همکاری و همراهی مسئولان آموزش و پرورش در اجرای برنامه‌های کانون تشکر کرد.

معصومه هادی سپس افزود: ماموریت کانون ایجاد زمینه‌ی رشد و پرورش توان فکری، کشف و شکوفایی استعداد و خلاقیت کودکان و نوجوانان و جهت بخشی به آن‌هاست و در استان نیز تلاش مجموعه‌ی کانون تحقق این شعار است.

وی سپس ضمن اعلام حمایت کانون پرورش فکری از فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی در مدرسه‌های استان، در پاسخ به درخواست تجهیز کتابخانه‌های مدارس با کتاب‌های خوب گفت: انتشارات کانون با دارا بودن نیروهای متخصص، استانداردترین کتاب‌های حوزه‌ی کودک و نوجوان را منتشر می‌کند و تازه‌ترین اندیشه‌ها را پیش روی این گروه‌های سنی قرار می‌دهد که در سال‌های گذشته تعداد قابل توجهی از این کتاب‌ها در اختیار کتابخانه‌های مدارس در استان قرار گرفته است.

مدیرکل کانون هم‌چنین با بیان محدویت‌های که در زمینه‌ی ایجاد مراکز جدید کانون وجود دارد خاطرنشان کرد: در حال حاضر کتابخانه‌ی سیار کانون ظرفیت قابل توجهی است تا کودکان و نوجوانان شهرها و روستاها بتوانند از خدمات کانون بهره‌مند شوند و لحظه‌هایی شاد و آموزنده را تجربه کنند که در این زمینه همکاران ما حضور قابل قبولی در این مناطق داشته‌اند.

هادی سپس با اشاره به استقبال ویژه‌ی مخاطبان از تریلی نمایش سیار در شهرها و روستاهای استان عنوان کرد: با توجه به شور و نشاطی که در میان کودکان و نوجوانان ایجاد شده، امسال هم این گروه هنری در استان حضور خواهند داشت و برنامه اجرا خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =